Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy łączeniu na 8 godzin (pozostałe oddzielnie) wykazuję w arkuszu jako jeden, czy dwa oddziały? Proszę o umocowanie prawne.
W przypadku szkoły, zgodnie z § 17 ust. 3 pkt 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2019 r., poz. 502) w projekcie arkusza należy wskazać dla poszczególnych oddziałów tygodniowy wymiar godzin obowiązkowych zajęć edukacyjnych, w tym godzin zajęć prowadzonych w grupach, a ponadto ogólną liczbę godzin pracy finansowanych ze środków przydzielonych przez organ prowadzący szkołę. W związku z tym musi zachodzić zgodność treści arkusza pomiędzy ogólną liczbą godzin we wszystkich oddziałach oraz sumą liczby godzin obowiązkowych w poszczególnych oddziałach (i godzin dodatkowych zajęć). Oznacza to, że dla oddziałów, w których część zajęć jest prowadzona w łączeniu z innym oddziałem, należy stosować opisowe wskazanie, np. oddział A - liczba godzin ..., w tym 8 godzin z oddziałem B; oddział B - liczba godzin ..., w tym 8 godzin z oddziałem A.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Uczeń kl.V z orzeczeniem o niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym ma też orzeczenie o nauczaniu indywidualnym. Jednocześnie rodzice zdeklarowali, że uczeń, (poza przepisowymi 8 godzinami zajęć indywidualnych), będzie uczęszczać na wybrane zajęcia z klasą (religię, muzykę, plastykę). Czy w świetle nowego rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 sierpnia 2014 r. w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży możliwe jest uczestniczenie tego ucznia w niektórych zajęciach dydaktycznych z klasą?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podać termin, procedury jakie należy podjąć w procesie przekształcania szkoły zawodowej niepublicznej o prawach publicznej, prowadzonej przez Stowarzyszenie, w szkołę branżową I stopnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Mam 2 pytania dotyczące funkcjonowania szkoły:
1. Czy na zajęciach wychowania fizycznego,możemy uznać oświadczenie woli rodzica,który zgadza się na wykonywanie ćwiczeń przez swoje dziecko, mimo że kategoria nadana mu przez lekarza przy badaniu bilansowym tego zabrania?
2.Czy w planie lekcji umieszczonym na stronie internetowej szkoły należy umieścić pełne nazwiska nauczycieli czy też przepisy na to nie pozwalają?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zadaniem gminy jest zwrot kosztów dowozu dziecka niepełnosprawnego do placówki lub organizacja dowozu dziecka. Czy gmina może odmówić w/w zadań wobec dziecka niepełnosprawnego, które uczęszcza do placówki w innej gminie? Czy istnieje podstawa prawna, która reguluje ewentualnie zwrot kosztów np? ile zł za km? Czy gmina samodzielnie ustala sobie takie wytyczne?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z zapisem art. 19 ust. 1 ustawy z dnia 07.09.1991 roku o systemie oświaty dyrektor kontroluje spełnianie obowiązku szkolnego przez dzieci zamieszkujące w obwodzie jego szkoły. W praktyce dyrektorzy pobierają z wydziału meldunkowego gminy listy meldunkowe dzieci objętych obowiązkiem szkolnym i sprawdzają, czy dzieci zameldowana na stałe uczęszczają do szkoły i gdzie. Mam pytanie odnośnie dzieci, które są zameldowane na pobyt czasowy, ale zamieszkują na terenie obwodu szkoły. Czy należy takie dzieci ujmować w ewidencji dzieci i traktować jako podlegające obowiązkowi szkolnemu w naszym obwodzie? Sąsiednia szkoła, do której dziecko uczęszcza, twierdzi, że nie mamy prawa wymagać potwierdzenia spełniania obowiązku, gdyż takie wysłali jedynie do szkoły, w której obwodzie uczeń ma meldunek stały, mimo że tam nie zamieszkuje. Jak traktować uczniów, którzy nie zamieszkują w obwodzie szkoły, ponieważ przebywają na stałe za granicą (mają jedynie meldunek na pobyt stały w naszym obwodzie)? Nie ma możliwości sprawdzenia gdzie przebywają, gdyż poczta odsyła korespondencję z adnotacją „nie przebywa pod wskazanym adresem".
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe