Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy wystawianiu rocznej oceny zachowania można wziąć pod uwagę sumę punktów z obu okresów i na tej podstawie wystawić uczniowi roczną ocenę? Czy ocena zachowania wystawiona na drugie półrocze jest równocześnie oceną na koniec roku szkolnego?
Zasady wystawiania oceny rocznej z zachowania określa wyłącznie statut konkretnej szkoły w części obejmującej wewnątrzszkolne ocenianie, zgodnie z art. 44b ust. 5, ust. 6 pkt 2 i ust. 10 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2018 r., poz. 1457 ze zm. W związku z tym możliwość wystawienia rocznej oceny na podstawie sumy punktów z obu okresów należy zweryfikować z postanowieniami statutu danej szkoły, ponieważ zasad wystawiania takiej oceny nie określają powszechnie obowiązujące przepisy. Ocena wystawiona na drugie półrocze jest oceną roczną, zgodnie z art. 44f ust. 3 UoSO.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy obowiązują nauczyciela szczegółowe wymagania edukacyjne na poszczególne oceny, czy też nauczyciel może podać ogólne wymagania edukacyjne na poszczególne oceny?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy nadal istnieje obowiązek tworzenia miesięcznych planów pracy nauczyciela wychowania przedszkolnego w formie papierowej? Czy można je przechowywać jedynie w formie elektronicznej lub na dowolnym nośniku?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak często powinno wykonywać się wielospecjalistyczną ocenę funkcjonowania dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego wydanym ze względu na autyzm, które przebywa w przedszkolu niepublicznym?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W skład zespołu wchodzi przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum. Jeżeli w regulaminie wycieczek szkolnych jest zapis, że podczas wycieczek szkolnych autokarowych jeden opiekun przypada na 15 uczniów, czy zapis obowiązuje również dzieci z przedszkola (6-3 letnie)? Czy podczas wycieczek dla przedszkolaków (autokarowych) obowiązuje inna ilość opiekunów?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o pomoc w interpretacji art.44o. Czy w przypadku zaistnienia sytuacji opisanej w ust. uczeń otrzymuje świadectwo z adnotacją "nie otrzymał promocji" ?
z góry dziękuję za odpowiedź.
Art. 44o. 1. Uczeń klasy I-III szkoły podstawowej otrzymuje w każdym roku szkolnym promocję do klasy programowo wyższej.
2. W wyjątkowych przypadkach, uzasadnionych poziomem rozwoju i osiągnięć ucznia w danym roku szkolnym lub stanem zdrowia ucznia, rada pedagogiczna może postanowić o powtarzaniu klasy przez ucznia klasy I-III szkoły podstawowej, na wniosek wychowawcy oddziału po zasięgnięciu opinii rodziców ucznia lub na wniosek rodziców ucznia po zasięgnięciu opinii wychowawcy oddziału.
3. Na wniosek rodziców ucznia i po uzyskaniu zgody wychowawcy oddziału albo na wniosek wychowawcy oddziału i po uzyskaniu zgody rodziców ucznia rada pedagogiczna może postanowić o promowaniu ucznia klasy I i II szkoły podstawowej do klasy programowo wyższej również w ciągu roku szkolnego, jeżeli poziom rozwoju i osiągnięć ucznia rokuje opanowanie w jednym roku szkolnym treści nauczania przewidzianych w programie nauczania dwóch klas.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe