Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy przy zmianie organu prowadzącego przedszkole niepubliczne konieczny jest nowy wpis do ewidencji placówek niepublicznych?
Na podstawie art. 168 ust. 4 pkt 1 i 4 oraz ust. 14 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. dopuszczalna jest kontynuacja działalności niepublicznego przedszkola w związku z dokonaniem zmiany organu prowadzącego. W takim przypadku wniosek o zmianę danych dotyczących organu prowadzącego, wpisanych do ewidencji niepublicznych przedszkoli, składa, nie później niż na miesiąc przed planowanym dniem zmiany organu prowadzącego, osoba dotychczas prowadząca przedszkole, co wymaga podania danych nowego organu prowadzącego oraz przedłożenia statutu przedszkola uwzględniającego tę zmianę. Zmiana organu prowadzącego następuje z dniem dokonania wpisu tej zmiany do ewidencji.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Urlop na poratowanie zdrowia dla nauczyciela czy się należy jeżeli ma umowę na czas nieokreślony w pełnym wymiarze w jednej szkole, ale uzupełnia etat oprócz macierzystej szkoły jeszcze w dwóch innych szkołach i jakie dokumenty przekłada dyrektorowi a jakie dyrektor nauczycielowi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Zespole Szkół zatrudniony jest nauczyciel na pełnym etacie, który od 10 lat jest emerytem. Umowa została zawarta w 2006r w Zespole Szkół między byłym dyrektorem. W umowie jest zapis, że pracownik przyjął na siebie podjęcie pracy na czas nieokreślony w gimnazjum. W 2016r jako nowy dyrektor, podczas kontroli akt osobowych nauczycieli, stwierdziłam, że umowy pracowników były zawarte na różne typy szkół ( szkoła podstawowa, gimnazjum, przyspasabiająca do pracy), a wszyscy nauczyciele pracują w każdej z ww szkół. Po konsultacji z prawnikiem w organie prowadzącym, pracownicy otrzymali pisemną informację, że zgodnie z art. 1ust2 ustawy z dnia 9V 2007r o zmianie ustawy KN oraz KN art10 ust 1 ustawy z dnia 26.01.1982r KN (DzU z 2016r poz 1379 z dnia 01. 09. 2016r) są zatrudnieni w Zespole Szkół a pozostałe warunki umowy pozostają bez zmian. Wyżej wymieniony nauczyciel na informacji pisemnej nie wyraził zgody na prace w Szkole podstawowej. W roku szkolnym2016/2017 i 2017/2018 przydzielono mu godziny pracy w Gimnazjum i szkole Przysposabiającej do pracy i nie wnosił żadnych sprzeciwów. W obecnym roku szkolnym wnosi sprzeciw do pracy w szkole podstawowej i Przyspasabiającej do pracy, twierdząc, że może pracować tylko w Gimnazjum. W X 2018r został ponownie poinformowany pisemnie, że zgodnie ze zmianami w prawie oświatowym i uchwałami Organu samorządu terytorialnego - sześcioletnia szkoła podstawowa i dotychczasowe gimnazjum staje się ośmioletnią szkołą podstawową. Dlatego też zostały nauczycielowi przydzielone godziny pracy w klasach Szkole podstawowej i przysposabiającej do pracy. Czy miałam prawo przydzielić nauczycielowi godziny w szkole podstawowej i Przysposabiającej do pracy , czy tylko w „wygaszanych” klasach gimnazjum, które są w szkole podstawowej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej prowadzonej przez stowarzyszenie można nie zbierać opłat za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor gimnazjum może delegować w czasie zajęć dydaktycznych nauczyciela do pracy w zespole egzaminacyjnym podczas matur w szkole ponadgimnazjalnej, a jeśli tak to na podstawie jakich przepisów prawnych? I czy również może prosić na czas egzaminu gimnazjalnego nauczyciela ze szkoły ponadgimnazjalnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe z tytułem magistra, ukończone studia podyplomowe: z oligofrenopedagogiki oraz z psychologii pozytywnej w edukacji i wychowaniu, wspomagania rozwoju dzieci i młodzieży ma kwalifikacje do prowadzenia zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej – terapia psychologiczna w szkole podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i różnymi sprzężeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe