Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy uczeń z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w klasie integracyjnej uczestniczy w lekcjach z drugiego jezyka. Czy opinia o dysleksji rozwojowej wydana we wrzesniu 2009r w sprawie dostosowania warunków sprawdzianu jest aktualna do gimnazjum.
Nie, nie uczestniczy (na podstawie rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 23 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych) oraz orzeczenia poradni, które powinno być wydane nie wcześniej, niż po ukończeniu szkoły podstawowej (§ 37 ust. 2 ROZPORZĄDZENIA MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.)).
http://orka2.sejm.gov.pl/IZ6.nsf/main/49111BC2
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Edukacji Narodowej - z upoważnienia ministra - na interpelację nr 13980
w sprawie problemów szkolnych dzieci lekko upośledzonych
Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację pana posła Artura Górskiego (SPS-023-13980/10) w sprawie problemów szkolnych dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, uprzejmie wyjaśniam.
(...)
Odpowiadając na pytania szczegółowe, uprzejmie wyjaśniam.
Ad 1. Obowiązkowe nauczanie języka obcego nowożytnego od pierwszej klasy szkoły podstawowej i drugiego języka od pierwszej klasy gimnazjum jest realizowane zgodnie z ww. nową podstawą programową kształcenia ogólnego. Uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim uczęszczający do gimnazjum, zgodnie z przepisami rozporządzenia ministra edukacji narodowej z dnia 23 marca 2009 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych4), są zwolnieni z nauki drugiego języka obcego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zgodnie z obowiązującymi przepisami zebranie Rady Pedagogicznej w dniu np. 27 sierpnia br. może odbyć się w formie zdalnej, czy też koniecznie w formie stacjonarnej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak rozliczać godziny z art.42KN bibliotekarzowi czy pedagogowi, czy tak jak nauczycielom po 2 godziny tygodniowo(etaty są wyższe)? Proszę o odpowiedź. Dziękuję.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dokonując oceny pracy nauczyciela należy poddać ocenie okres od momentu zatrudnienia w szkole do dnia dzisiejszego, czy okres od daty dokonania oceny dorobku zawodowego do dnia dzisiejszego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jeśli w nowych dziennikach przedszkolnych na 2017/18 nie ma w obecnościach godz. przyjścia i wyjścia dziecka czy jest to ok? Jedynie wpisujemy ob. i nb na dany dzień, wg. mnie jest to trochę niebezpieczne, ale nawet nie ma miejsca, aby wcisnąć godziny pobytu przedszkolaka....
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Mam pytanie czy można łączyć II z III klasą gimnazjum upośledzenie w stopniu lekkim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe