Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w arkuszu ocen ucznia należy w jakiś sposób odnotować fakt, że jeden z rodziców ucznia nie żyje?
Nie. Śmierć jednego z rodziców nie jest odnotowywana w ogóle w arkuszu ocen i nie zmienia danych rodziców ucznia.
Rodzic w rozumieniu przepisów
Zgodnie z art. 98 § 1 Kodeksu rodzinnego i opiekuńczego rodzice są przedstawicielami ustawowymi dziecka pozostającego pod ich władzą rodzicielską. Jeśli dziecko pozostaje pod władzą rodzicielską obojga rodziców, każde z nich może działać samodzielnie jako przedstawiciel ustawowy dziecka.
Dane dotyczące rodziców w arkuszu ocen
Zgodnie ze wzorami arkuszy ocen zawartymi w załączniku nr 2 do rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych na arkuszu ocen wpisuje się:
- imiona i nazwiska rodziców,
- adresy zamieszkania rodziców.
Sprostowanie błędów arkuszu ocen
Warto dodać, że w przypadku konieczności sprostowania błędu i oczywistej omyłki w dokumentacji przebiegu nauczania obowiązuje procedura wynikająca z § 22 rozporządzenia w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji.
Sprostowania błędu i oczywistej pomyłki w dokumentacji przebiegu nauczania dokonuje się poprzez skreślenie kolorem czerwonym nieprawidłowego zapisu i czytelne wpisanie nad skreślonymi wyrazami właściwych danych. Nadto – dyrektor lub osoba upoważniona do sportowania – składa w tym miejscu czytelny podpis.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jeśli dyrektor placówki niepublicznej(bez uprawnień szkoły publicznej)powziął informację ,że uczeń jest ubezwłasnowolniony, czy może żądać od rodziców informacji ,który z nich jest opiekunem prawnym dla dziecka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W naszej szkole działa stowarzyszenie, które jest organizatorem wypoczynku letniego w formie półkolonii, które będą odbywać się w czterech miejscach na terenie gminy realizując ten sam program. Czy w takiej sytuacji organizator musi zapewnić kierownika w każdym miejscu, czy wystarczy jeden kierownik w/w formy wypoczynku?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację kto od 01.09.2017 odpowiada za ubezpieczenie uczniów - Rada Rodziców czy dyrektor szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka zespołu, pensum łączone: 13h dydaktycznych i 20h biblioteki. Pensum 24 h, czyli 11h to uzupełnienie etatu, a 9h to godziny ponadwymiarowe. Uznałam, że w czasie nauczania zdalnego nie wypłacam godzin ponadwymiarowych biblioteki, podobnie jak świetlicy, którą nauczyciele wcześniej realizowali jako godziny ponadwymiarowe. Nauczycielka nie zgadza się z tą decyzją, ponieważ uważa, że ona nagrywała bajeczki dla dzieci i wysyłała je, była tez w gotowości do pracy, a więc powinna otrzymać nadgodziny. Proszę o pomoc w rozwiązaniu tej kwestii.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Od 2013-2016 prowadziłam punkt przedszkolny. We wrześniu 2016 przekształcony został w przedszkole niepubliczne. Teraz okazuje się, że nie mamy ŻADNEJ dokumentacji z tych lat! Dokumenty od września 2016 mam normalnie. Musiała się gdzieś zapodziać podczas przeprowadzki. Jestem w szoku… Proszę o poradę jak postępować w sprawie zaginionej dokumentacji.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe