Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w ocenianiu postępów ucznia stosuje się oceny ważone?
Obowiązujące przepisy, w tym ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2020 r., poz. 1327 nie posługują się pojęciem „ocen ważonych”, a w związku z tym nie określają również, czy należy je stosować w ocenianiu postępów ucznia. Zgodnie z art. 44b ust. 5 pkt 1, ust. 6 pkt 3 i ust. 10 UoSO, ocenianie osiągnięć edukacyjnych i zachowania ucznia odbywa się w ramach oceniania wewnątrzszkolnego, które ma na celu m.in. informowanie ucznia o poziomie jego osiągnięć edukacyjnych i jego zachowaniu oraz o postępach w tym zakresie; ocenianie wewnątrzszkolne jest zamieszczone w statucie każdej szkoły oraz określa zasady ustalania ocen bieżących. W związku z tym dana szkoła do oceniania postępów uczniów stosuje sposób bieżącego oceniania wynikający z jej statutu; w jego treści należy więc poszukiwać odpowiedzi na pytanie, czy dopuszczalne jest stosowanie ocen ważonych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- 1) Czy nauczyciel może przydzielić zajęcia świetlicowe w planie nauczania przeznaczone dla uczniów dowożonych 2 godziny wynikajace z art. 42KN 2) Co należy rozumieć pod pojęciem zajęcia obowiązkowe. Czy rozumiemy przez nie zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze, kółka zainteresowań? 3) Czy gimnazja zaliczamy do szkół ponadpodstawowych?
- Dziecko w wieku 4 lat uczęszcza do przedszkola niepublicznego. Posiada opinie o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju od dnia 01 września 2016 r. (zajęcia są realizowane w wymiarze 8 godzin/ miesięcznie). 1 grudnia dostarczono orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego (niedosłuch)- jaką dodatkową dokumentację należy prowadzić? Czy indywidualne zajęcia można wpisywać w dzienniku ogólnym grupy przedszkolnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor placówki może nie wyrazić zgody nauczycielowi na urlop dla poratowania zdrowia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaka jest podstawa prawna Uchwały rady pedagogicznej w sprawie zatwierdzenia wyników klasyfikacji rocznej 2016/17?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Uczeń nie zgłosił się na egzamin klasyfikacyjny – przedłożył zwolnienie lekarskie. Na nowy termin również dostarczył zaświadczenie lekarskie, w którym jest zalecenie lekarza o zwolnieniu z egzaminu ze względu na problemy lękowe. Kiedy najpóźniej można wyznaczyć datę egzaminu? Czy uczeń musi powtórzyć klasę, jeśli nie będzie w stanie przyjść na egzamin?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe