Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w publicznym Ośrodku Rewalidacyjno - Wychowawczym mogę organizować zajęcia z podstawy programowej i ramowych planów nauczania dla szkoły Przysposabiającej do Pracy wychowankom z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, którzy ukończyli szkołę podstawową? Czy JST musi oddzielnie taką szkolę założyć przy ośrodku lub zaspole szkoł?
Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (Dz. U. 2017, poz. 1066), § 51. 1. Ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy zapewnia wychowankom, o których mowa w § 50 ust. 2 pkt 1, udział w zajęciach:
1) rewalidacyjno-wychowawczych, prowadzonych indywidualnie lub w zespołach;
2) terapeutycznych i usprawniających ruchowo, dostosowanych do potrzeb wychowanków;
3) rekreacyjnych.
2. Ośrodek rewalidacyjno-wychowawczy zapewnia wychowankom, o których mowa w § 50 ust. 2 pkt 2:
1) rozpoznawanie indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych i zainteresowań wychowanków;
2) udział w zajęciach:
a) umożliwiających nabywanie umiejętności życiowych i społecznych ułatwiających prawidłowe funkcjonowanie w środowisku rodzinnym i społecznym:
– rewalidacyjnych,
– profilaktyczno-wychowawczych,
– innych o charakterze terapeutycznym,
b) sportowych, turystycznych, rekreacyjnych i kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem możliwości psychofizycznych wychowanków,
c) rozwijających zainteresowania;
3) realizację odpowiednio podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego.
Tym samym nie ma możliwości, z uwagi na brzmienie § 50 ust. 2 pkt 3 ww. Rozporządzenia, aby realizować ramowe plany nauczania dla szkoły Przysposabiającej do Pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy niepubliczny ośrodek rehabilitacyjno-edukacyjno-wychowawczy może realizować nauczanie indywidualne dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim w miejscu zamieszkania wychowanka (dom rodzinny lub Dom Pomocy Społecznej)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje jak oceniać ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim w szkole podstawowej i gimnazjum? Jak ustalić kryteria wymagań?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy łączenie rady pedagogicznej klasyfikacyjnej i plenarnej jest wykroczeniem prawnym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy przedszkole publiczne prowadzone przez osobę fizyczną może (z powodu bardzo ograniczonych warunków lokalowych) wpisać w statut, że nie świadczy WWR ani opieki nad dziećmi z orzeczeniami?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym integracyjnym w przypadku uczęszczania do grupy integracyjnej dziecka z niepełnosprawnością ruchową konieczne jest zatrudnienie nauczyyciela wspomagającego czy wystarczy pomoc nauczyciela?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe