Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w rozumieniu rozporządzenia w sprawie zasad organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej zajęcia logopedyczne przydzielone w ramach rewalidacji (1 godz. tyg ) dzieciom z orzeczeniami należy traktować jako zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Pyta o to arkusz MEN w sprawie organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Nie można. Bowiem organizacja obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnościami wynika z rozporządzenia MEN z 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz.U. z 31 marca 2017, poz. 703) – a nie z rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017 w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz, 1591). Zatem, jeśli w ramach rewalidacji dziecko z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego uczęszcza na zajęcia logopedyczne, to nie można tych zajęć traktować jako formy pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół(Dz. U. z 2017 r., poz. 703)
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy Państwo dysponujecie bezpłatnym programem do pisania i drukowania świadectw w szkole podstawowej i na czym on polega?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- IPET dla dziecka 4-letnie wspomaganie wczesnoszkolne w normie intelektualnej. Niedorozwój kończyn górnych i dolnych.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Kto potwierdza "za zgodność z oryginałem" dokumenty do konkursu na dyrektora szkoły składane przez dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z ramowym planem nauczania organ prowadzący (burmistrz) ma do dyspozycji 3 godziny, 2 z nich są przeznaczane na naukę religii. Co w sytuacji, jeśli w jednej klasie wszyscy uczniowie zadeklarują chęć uczestniczenia w lekcjach religii w wymiarze 2 godzin tygodniowo i zajęciach etyki w takim samym wymiarze?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Do szkoły doszedł nowy uczeń, który w klasie I gimnazjum w innej placówce zrealizował już edukację dla bezpieczeństwa. W mojej szkole ten przedmiot prowadzony jest w klasie III. Czy uczniowi należy przepisać na świadectwie ocenę z tego przedmiotu? Czy uczeń może chodzić po raz drugi na zajęcia, np. aby poprawić ocenę z przedmiotu? Gdzie uczeń powinien przebywać w sytuacji, gdy nie będzie chciał uczęszczać na lekcje edukacji dla bezpieczeństwa?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe