Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w świetle obowiązującego Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 czerwca 2018 roku w sprawie warunków i sposobu organizowania wycieczek szkolnych wyjazd uczniów na zawody sportowe (z różnych klas) lub udział uczniów w konkursach należy postępować wg rozporządzenia, traktując wyjazd jako wycieczka?
Organizowanie przez szkoły krajoznawstwa i turystyki ma na celu:1) poznawanie kraju, jego środowiska przyrodniczego, tradycji, zabytków kultury i historii;2) poznawanie kultury i języka innych państw;3) poszerzanie wiedzy z różnych dziedzin życia społecznego, gospodarczego i kulturalnego;4) wspomaganie rodziny i szkoły w procesie wychowania;5) upowszechnianie wśród uczniów zasad ochrony środowiska naturalnego oraz wiedzy o składnikach i funkcjonowaniurodzimego środowiska przyrodniczego, a także umiejętności korzystania z zasobów przyrody;6) upowszechnianie zdrowego stylu życia i aktywności fizycznej oraz podnoszenie sprawności fizycznej;7) poprawę stanu zdrowia uczniów pochodzących z terenów zagrożonych ekologicznie;8) przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym, w szczególności w ramach profilaktyki uniwersalnej;9) poznawanie zasad bezpiecznego zachowania się w różnych sytuacjach.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w trakcie roku szkolnego, w szczególności w ramach odpowiednio zajęć dydaktyczno-wychowawczych lub opiekuńczych, z wyjątkiem okresu ferii letnich i zimowych oraz wiosennej i zimowej przerwy świątecznej.Krajoznawstwo i turystyka są organizowane w formie:1) wycieczek przedmiotowych – inicjowanych i realizowanych przez nauczycieli w celu uzupełnienia programu wychowania przedszkolnego albo programu nauczania w ramach jednego lub kilku przedmiotów,2) wycieczek krajoznawczo-turystycznych o charakterze interdyscyplinarnym, w których udział nie wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, organizowanych w celu nabywania wiedzy o otaczającym środowisku i umiejętności zastosowania tej wiedzy w praktyce,3) specjalistycznych wycieczek krajoznawczo-turystycznych, w których udział wymaga od uczniów przygotowania kondycyjnego, sprawnościowego i umiejętności posługiwania się specjalistycznym sprzętem, a program wycieczki przewiduje intensywną aktywność turystyczną, fizyczną lub długodystansowość na szlakach turystycznych – zwanych dalej „wycieczkami”.Wycieczki mogą być organizowane w kraju lub za granicą.Organizację i program wycieczki dostosowuje się do wieku, zainteresowań i potrzeb uczniów, ich stanu zdrowia, kondycji, sprawności fizycznej i umiejętności.Zgodę na zorganizowanie wycieczki wyraża dyrektor szkoły, zatwierdzając kartę wycieczki.Jeśli cele, okres wyjazdu oraz forma - są zgodne z celami ustalonymi rozporządzeniem wyjazd taki jest wycieczką.
Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 25 maja 2018 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki krajoznawstwa i turystyki.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co wpisać w arkuszu ocen dla ucznia kl I sp, który w następnym roku będzie kontynuował naukę w klasie I zgodnie z nowym rozporządzeniem i podjętą przez rodziców decyzją?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę podać termin, procedury jakie należy podjąć w procesie przekształcania szkoły zawodowej niepublicznej o prawach publicznej, prowadzonej przez Stowarzyszenie, w szkołę branżową I stopnia.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie świadectwa z zagranicy uczeń z Ukrainy został przyjęty od razu do klasy II Technikum (z pominięciem klasy I) z zastrzeżeniem, iż do końca klasy II musi zdać egzamin klasyfikacyjny z przedmiotów, które zakończyły się w klasie I. Proszę o podanie składu komisji przeprowadzającej egzamin oraz podstawę prawną dla takiego przypadku (uczeń z zagranicy, przyjęty do klasy programowo wyższej).
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zdał egzamin na mianowanego w sierpniu.Od kiedy należy im się podwyżka? Jaka jest podstawa prawna?
- Czy należy wyznaczyć egzamin klasyfikacyjny dla ucznia z więcej niż dwoma ocenami niedostatecznymi?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe