Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy w umowie o pracę na czas nieokreślony z nauczycielem kontraktowym mogę zamieścić zapis zatrudnienia na stanowisku nauczyciela o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin zajęć ( zajęcia świetlicowe i dydaktyczne) w wymiarze 1/2 etatu? Czy muszę określić również pensum tj. 5/18 i 6/26?
Zgodnie z art. 42 ust. 7 pkt. 3 Karty Nauczyciela, tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin nauczyciela, który realizuje w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym obowiązkowym wymiarze godzin, określa organ prowadzący. Należy zatem odszukać odpowiedniego zapisu w uchwale OP (jeżeli takiego dokumentu nie ma - zwrócić się do OP o wyjaśnienie), zgodnie z jego zapisem wyliczyć obowiązujące nauczyciela pensum i takie wpisać do umowy, z zaznaczeniem że jest to pensum łączone z wymiaru 5/18 i 6/26.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Mam nauczyciela kontraktowego zatrudnionego na umowę na czas nieokreślony na 8 godzin (pozostałość po poprzedniej Dyrekcji). Chciałbym zatrudnić tę osobę na czas nieokreślony, na pełny etat. Czy jest taka możliwość? Jeśli tak to w jaki sposób mogę to zrobić? Zależy mi na tej osobie, bo to bardzo dobry nauczyciel, a porozumienia zmieniającego na kolejny rok Pani nie chce już podpisywać.
- Od 1.09.2016r. chcę zatrudnić n-la mianowanego na 2/18 zgodnie z kwalifikacjami i 2/18 bez kwalifikacji do prowadzenia przedmiotu (zgoda Kuratorium) jak zawrzeć umowę o pracę z tym n-lem (jakie wynagrodzenie zasadnicze)?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka była u nas zatrudniona od 01.09.2001r do 31.08.2016r. Od 01.09.2016r została przeniesiona na jej prośbę do innej szkoły. Na 31.08.2016r miała udokumentowanych 18 lat 3 miesiące 0 dni. 14.09.2016r zwróciła się do nas (mimo, że u nas już nie pracuje) o wypłatę jej nagrody jubileuszowej za 20 lat pracy. Zaznaczam, że do podania dołączyła świadectwa pracy, których wcześniej nie było w teczce akt osobowych. Po nowym wyliczeniu okresów pracy ze wszystkich świadectw pracy na dzień 31.08.2016r jej staż pracy 20 lat 7 miesięcy 2 dni. W której szkole powinna ubiegać się wypłatę nagrody jubileuszowej: - w szkole, w której była zatrudniona do 31.08.2016r , ale wtedy nie było wszystkich świadectw pracy, - czy w szkole w której jest zatrudniona od 01.09.2016r? (złożyła wszystkie świadectwa pracy). Jeśli my musimy nauczycielce wypłacić nagrodę jubileuszową – to na jaki dzień?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy od podstawy 13-stki odejmujemy np. zwolnienia z tytułu opieki nad zdrowym dzieckiem art. 188KP, urlopy okolicznościowe (z tytułu urodzenia dziecka, ślubu lub pogrzebu)? 2.Czy pracownikowi obsługi przyjętemu od 01-09 do 31-12 należy naliczyć trzynastkę? 3. Czy pracownik sezonowy, który w 2015r. pracował od 01-01 do 31-03 nabył prawo do 13-stki? 4. Nauczyciel zatrudniony od 01-01 do 31-08 oraz na zastępstwo od X do XII na 3-m-ce. Czy za okres zastępstwa należy naliczyć trzynastkę?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- 1.Od dnia 1.09.2017r. zatrudniamy w szkole ponadgimnazjalnej nauczycielkę - emerytkę, która w dniu rozpoczęcia pracy udokumentowała swój staż pracy na 18 lat.
W dniu 18.03.2019r. dostarczyła dokumenty potwierdzające jej zatrudnienie na okres 15 lat i 4 miesiące, co łącznie daje 33 lata i 4 miesiące.
Czy od miesiąca marca powinnam wstecz, do momentu zatrudnienia wyrównać nauczycielce dodatek stażowy?
2. Od 5 lat zatrudniamy w niepełnym wymiarze godzin (jako nauczyciela) policjanta, który od połowy stycznia przeszedł na policyjną emeryturę. W lutym dostarczył świadectwo służby na 28 lat. Czy z chwilą dostarczenia świadectwa powinnam wyrównać trzy lata wstecz dodatek stażowy, czy zwiększyć go od chwili dostarczenia dokumentów.
Bardzo proszę o podanie podstawy prawnej w przypadku wyrównania. Spotkałam się różnymi opiniami.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe