Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy wszystkie zalecenia, które wynikają z Orzeczenia o Potrzebie Kształcenia Specjalnego powinny zostać zrealizowane w ramach dotacji? Jeżeli jednym z zaleceń będzie punkt np. nauka w mało liczebnej klasie albo wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną – czy to pozwoli na pokrycie czesnego?
Publiczna i niepubliczna jednostka oświatowa ma obowiązek zrealizowania wszystkich zaleceń poradni, zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego – § 5 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2020 r., poz. 1309).
Na ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego z tytułu niepełnosprawności przysługuje jedna dotacja, która jest wyższa niż na pełnosprawne dziecko – m.in. art. 25 i art. 26 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych, Dz.U. z 2020 r., poz. 2029. Z części dotacji naliczonej na kształcenie specjalne są finansowane przykładowo wynagrodzenia nauczycieli prowadzących zajęcia przewidziane w indywidualnym planie edukacyjno – terapeutycznym, a z części dotacji naliczonej jak na dziecko bez orzeczenia można sfinansować wynagrodzenie nauczyciela, który nie prowadzi zajęć z IPET tylko np. zajęcia z podstawy programowej w „mało liczebnej klasie”, itp. (art. 35 ust. 4 i 5 UoFZO). Nie wiadomo, na czym ma polegać „wsparcie toku edukacji przez placówkę edukacyjną” w przypadku konkretnego ucznia, ani jakie wydatki placówka poniosła z tego tytułu, a więc nie można rozstrzygnąć, z której części dotacji przyznanej na ucznia mogą zostać sfinansowane wydatki z tym związane.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy każda szkoła podstawowa ma obowiązek zapewnić opiekę świetlicową? Mam tutaj na myśli podjęcie nauki przez dzieci 6 letnie w klasach pierwszych. Chcę zauważyć , że nasza szkoła jest małą szkołą wiejską prowadzoną przez stowarzyszenie, a godziny świetlicy są dodatkowym obciążeniem finansowym.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak powinna wyglądać realizacja w przedszkolu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r.? - proszę o wskazówki praktyczne ( organizacja, przebieg i dokumenty )
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W procesie rekrutacji do szkoły ponadpodstawowej do technikum został przyjęty uczeń, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. W orzeczeniu zapisano, że potrzeba wynika z autyzmu oraz uczeń posiada niepełnosprawność intelektualną w stopniu lekkim. W związku z powyższym należy objąć go w szkole ogólnodostępnej pomocą psychologiczno-pedagogiczną, zorganizować zajęcia rewalidacyjne oraz dostosować wymagania. Uczeń spełnił wymagania w procesie rekrutacji i liczbę punktów gwarantujących mu przyjęcie do szkoły. Czy postąpiłam prawidłowo przyjmując ucznia do szkoły z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim? Nie znalazłam w przepisach prawa zapisu, który by mi tego zabraniał.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rada Rodziców Przedszkola ma prawo zbierać dobrowolne składki bezpośrednio do skarbnika RR bez zakładania konta Rady Rodziców? Wcześniej w placówce nie było nigdy osobnego konta RR.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy ukończone studia podyplomowe z wychowania przedszkolnego i podyplomowe studia z przygotowania pedagogicznego oraz ukończony kurs kwalifikacyjny z zarządzania oświatą i stopień awansu nauczyciela kontraktowego dają możliwość zajmowania stanowiska dyrektora przedszkola niepublicznego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe