Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy z 1 września 2022 r. nauczyciel początkujący będzie musiał obowiązkowo uzyskać stopień nauczyciela mianowanego? Jakie będą konsekwencje nieuzyskania przez nauczyciela początkującego stopnia nauczyciela mianowanego?
Na podstawie art. 10 ust. 3b pkt 2 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2021 r., poz. 1762 ze zm.), nauczyciel, który w ciągu 6 lat od rozpoczęcia odbywania przygotowania do zawodu nauczyciela nie uzyskał stopnia nauczyciela mianowanego, może być zatrudniony na podstawie umowy o pracę na czas określony na jeden rok szkolny. Umowa taka może być zawarta więcej niż jeden raz.
Natomiast nauczyciel nie będzie mógł być zatrudniony na czas nieokreślony, co mimo formalnej możliwości zawierania wielu terminowych umów może oznaczać jednocześnie brak gwarancji stabilizacji zatrudnienia oraz kontynuację pobierania wynagrodzenia zasadniczego dla nauczyciela bez stopnia awansu zawodowego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nauczyciel zatrudniony na podstawie kodeksu pracy może uzyskiwać kolejne stopnie awansu zawodowego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel umieszcza w planie rozwoju dowody realizacji, czy może je pominąć? Czy plan rozwoju musi zawierać zagadnienia z paragrafu 7 ust.1 i ust 2, czy tylko z paragrafu 7 ust 1?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczycielka stażystka zatrudniona na zastępstwo do dnia 30 czerwca 2012 może rozpocząć awans zawodowy, jeśli w dniu 31 marca 2012 uzyska pełne kwalifikacje pedagogiczne,bo słyszałam,że ostatnio ukazało się orzecznictwo w tej sprawie, że może rozpocząć staż jeśli z wszystkimi czynnościami dyrektor zdąży do dnia 30 czerwca 2012 r. tj. wystawi ocenę dorobku zawodowego oraz zwoła w odpowednim czasie komisję.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel ubiegający się o awans nauczyciela mianowanego rozpoczął staż od 1.09.2015 i trwał do 04.01.2016 r. (pierwsza placówka) następnie zmienił miejsce pracy i został mu zaliczony przez dyrektora staż z poprzedniej placówki. Problem jest w tym, iż wniosek o kontynuację w tej drugiej placówce nauczyciel złożył 15.02. 2016 a pracę rozpoczął 05.01.2016 r. czy może zakończyć staż 31.05.2018 r.(2 lata 9 mies.) czy należy przedłużyć?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Obecnie nauczyciel kontraktowy jest w trakcie odbywania stażu na stopień nauczyciela mianowanego, zatem:
- czy staż odbywa wg dotychczasowych zasad: plan rozwoju i sprawozdanie bez konieczności dokonywania zmian, czy może musi dokonać w w/w dokumentach zmian zgodnie z nowym rozporządzeniem?
-czy ocena pracy po zakończeniu stażu ma być dokonana zgodnie z nowymi kryteriami?
- czy postępowanie egzaminacyjne i dokumentacja do komisji - według nowych przepisów, czy według starych przepisów?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe