Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy z dotacji oświatowej można sfinansować zakup dmuchańców (zamków dmuchanych) dla dzieci do ogrodu przedszkolnego? Jeśli tak, to czy wartość jednego zamku może przekraczać kwotę 10 000 zł?
Na podstawie art. 35 ust. 1 pkt 2 lit. c ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. z 2020 r., poz. 2029) dotacja dla przedszkola publicznego lub niepublicznego może być wydatkowana na dofinansowanie realizacji zadań placówek wychowania przedszkolnego w zakresie kształcenia, wychowania i opieki, w tym na sprzęt rekreacyjny i sportowy dla uczniów. W przypadku gdy z zamków dmuchanych będą korzystały dzieci z przedszkola w ogrodzie przedszkolnym, zakup należy uznać za dopuszczalny jako sprzęt rekreacyjny dla uczniów, który nie podlega ograniczeniom kwotowym, a więc sztuka może przekraczać kwotę 10 000 zł.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Co zrobić w sytuacji, gdy skierowano do gimnazjum specjalnego ucznia z autyzmem niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu lekkim, jeśli z dostarczonej wraz z kartą zdrowia załączonej dokumentacji wynika, iż stwarza on b. poważne zagrożenie dla siebie i innych, z tego powodu był wielokrotnie hospitalizowany na oddziale psychiatrycznym. Chłopiec miał próby samobójcze, groził matce i innym zabiciem, rzucał w klasie ławkami, dusił koleżankę itp. Nadmieniam, iż ani z orzeczenia, ani z wywiadu z matką chłopca nie wynikały tego typu problemy zdrowotne tego chłopca. Obecnie chłopiec nadal przebywa w szpitalu i nie rozpoczął jeszcze nauki. Co w takiej sytuacji można zrobić, aby nie przyjąć ucznia, który wyraźnie zagraża bezpieczeństwo własnemu i innych. Jakie kroki należny podjąć, aby umieścić tego chłopca w szkole przyszpitalnej pod stała opieką lekarzy specjalistów. Nadmieniam, iż gimnazjum nasze działa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno- Wychowawczym dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie. Nie jesteśmy placówka medyczną, ani też socjoterapeutyczną. Czy w sytuacji zatajenia przez matkę faktu schorzenia chłopca możemy odmówić jego przyjęcia do naszej placówki, nieprzygotowanej do przyjęcia tego typu dzieci? Proszę o pilna odpowiedź.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawca może zakazać przyjścia do szkoły uczniowi, który ma zdiagnozowaną wszawicę?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Będąc wicedyrektorem zespołu z dniem 1 lutego powierzono mi funkcję pełnienia obowiązków dyrektora placówki. W kwietniu odbędzie się konkurs na stanowisko dyrektora. Stąd moje pytanie czy składając dokumenty do konkursu ważna jest moja ostatnia ocena pracy czy powinnam mieć ocenę dokonaną przez kuratorium?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór pisma do organu prowadzącego w sprawie wydania opinii na temat powołanego, od września 2011 roku, wicedyrektora szkoły.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy powrotu ucznia zza granicy. Uczeń dwa lata realizował obowiązek szkolny w gimnazjum w Holandii. Trzecią klasę gimnazjum chce kontynuować w Polsce. W programach nauczania są duże rozbieżności. Uczeń w holenderskiej szkole nie miał kilku przedmiotów (chemii, geografii, języka niemieckiego, historii). Ma bardzo duże zaległości. Czy z przedmiotów, których tam nie realizował powinien zdawać egzaminy, czy zasady ustala dyrektor szkoły w porozumieniu z nauczycielami poszczególnych przedmiotów.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe