Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?
TAK, o ile spełniają wymagania opisane w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz.1591), to znaczy:
1. Udział dzieci w zajęciach stanowiących formę pomocy p-p jest dobrowolny - § 3
2. W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – są one organizowane dla uczniów mających trudności w nauce, czyli w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego (dotyczą więc nauczanych przedmiotów i są prowadzone przez nauczycieli, którzy ten przedmiot realizują), a liczba uczestników tych zajęć nie przekracza 8 osób - § 15
3. W przypadku zajęć rozwijających:
- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – są one organizowane dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym, a liczba uczestników zajęć nie przekracza 10 osób, chyba że zwiększenie tej liczby uzasadnione jest potrzebami uczniów. Zajęcia te prowadzą specjaliści szkolni: psycholog, pedagog lub socjoterapeutka - § 10
- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – są organizowane w celu podnoszenia efektywności uczenia się. Tutaj nie ma limitu liczby uczestników - § 14
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów – są organizowane tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych, a liczba uczestników nie przekracza 4 osób.
Dodatkowo:
- Nauczyciele i specjaliści prowadzący w/w zajęcia muszą dokumentować swoją pracę w Dziennikach zajęć innych.
- Jeśli wśród uczestników w/w zajęć jest uczeń niepełnosprawny posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia – to powinno być to ujęte w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez ZESPÓŁ.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Prowadzę niepubliczne przedszkole dla dzieci zdrowych (28 wychowanków) i dzieci z orzeczeniem (11 wychowanków), w dwóch grupach terapeutycznych. Zatrudniam logopedę na godziny, psychologa na 1/4 etatu i innych specjalistów realizujących zajęcia z orzeczeń. Czy musze zatrudnić od 1 września 2022 r. pedagoga specjalnego i jeżeli tak to na jaka część etatu?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Uczennica uczęszcza obecnie do klasy V szkoły podstawowej, uczy się przeciętnie. Została przez rodziców zapisana wcześniej do szkoły,jej rocznik chodzi do klasy IV. Ostatnio rodzice zwrócili się do mnie z zapytaniem, czy istnieje możliwość odroczenia jej na obecnym etapie, by powtórzyła klasę V, gdyż uświadomili sobie, że o rok wcześniej niż jej rówieśnicy będzie musiała podjąć decyzję o dalszym etapie kształcenia. Odpowiedziałam, że nie ma takiej możliwości. Czy słusznie? Nadmieniam, iż u dziewczynki nie stwierdzono żadnych dysfunkcji, nie była badana przez poradnię.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramowych planach nauczania obowiązkiem dyrektora jest planować zajęcia z wdżwr na pięcioletni cykl kształcenia? Proszę o podstawę prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w sporządzeniu przykładowego raportu dotyczącego działań szkoły związanych z edukacja włączająca uczniów niepełnosprawnych- ( przedmiot ustalony na podstawie kierunków polityki oświatowej państwa- podnoszenie jakości edukacji włączającej w szkołach i placówkach systemu oświaty).
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy pielęgniarka może sama sprawować opiekę nad uczniami pod nieobecność nauczyciela, lub prowadzić zajęcia?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe