Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne TAK, o ile spełniają wymagania opisane w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych...

PORADA PRAWNA

25 października 2017 Nadzór pedagogiczny

Czy zajęcia dydaktyczno-wyrównawcze i rozwijające dla uczniów współfinansowane ze środków Unii Europejskiej można traktować jako formę udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej?

TAK, o ile spełniają wymagania opisane w rozporządzeniu MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach (Dz.U. z 25 sierpnia 2017 poz.1591), to znaczy:

1. Udział dzieci w zajęciach stanowiących formę pomocy p-p jest dobrowolny - § 3

2. W przypadku zajęć dydaktyczno-wyrównawczych – są one organizowane dla uczniów mających trudności w nauce, czyli w spełnianiu wymagań edukacyjnych wynikających z podstawy programowej kształcenia ogólnego (dotyczą więc nauczanych przedmiotów i są prowadzone przez nauczycieli, którzy ten przedmiot realizują), a liczba uczestników tych zajęć nie przekracza 8 osób - § 15

3. W przypadku zajęć rozwijających:

 

- Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne – są one organizowane dla uczniów przejawiających trudności w funkcjonowaniu społecznym, a liczba uczestników zajęć nie przekracza 10 osób, chyba że zwiększenie tej liczby uzasadnione jest potrzebami uczniów. Zajęcia te prowadzą specjaliści szkolni: psycholog, pedagog lub socjoterapeutka - § 10

- Zajęcia rozwijające umiejętności uczenia się – są organizowane w celu podnoszenia efektywności uczenia się. Tutaj nie ma limitu liczby uczestników - § 14

- Zajęcia rozwijające uzdolnienia uczniów – są organizowane tylko dla uczniów szczególnie uzdolnionych, a liczba uczestników nie przekracza 4 osób.

Dodatkowo:

- Nauczyciele i specjaliści prowadzący w/w zajęcia muszą dokumentować swoją pracę w Dziennikach zajęć innych.

- Jeśli wśród uczestników w/w zajęć jest uczeń niepełnosprawny posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia – to powinno być to ujęte w Indywidualnym Programie Edukacyjno-Terapeutycznym opracowanym dla tego ucznia przez ZESPÓŁ.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Podstawa prawna

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

PODOBNE PROBLEMY

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT