Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia logopedyczne dla dzieci z 5 -godzinnego oddziału przedszkolnego przy SP mogą być organizowane w czasie trwania zajęć, czy powinny one odbywać się w czasie swobodnej zabawy bądź po zajęciach?
Zajęcia logopedyczne, odbywające się m.in. w ramach pomocy psychologiczno – pedagogicznej, są prowadzone w czasie realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, która obejmuje zarówno m.in. zabawę i naukę (załącznik nr 1 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz podstawy programowej kształcenia ogólnego dla szkoły podstawowej, w tym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym, kształcenia ogólnego dla branżowej szkoły I stopnia, kształcenia ogólnego dla szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy oraz kształcenia ogólnego dla szkoły policealnej, Dz. U. z 2017 r., poz. 356). W zależności od potrzeb danego dziecka, takie zajęcia mogą być prowadzone w czasie każdej aktywności dziecka, podczas której jest realizowana podstawa programowa, a więc także podczas zabawy lub nauki albo w dodatkowym czasie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o konkretną informację oraz wskazanie podstawy prawnej mówiącej, jakie dokumenty należy złożyć w kuratorium oświaty po zakończeniu działalności niepublicznego punktu przedszkolnego prowadzonego przez fundację?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W wielu publikacjach zaobserwowałam u dzieci 3,4,5 letnich konieczność przeprowadzania jedynie dwóch obserwacji zamiast jak zazwyczaj 3. Czy rzeczywiście coś w tej kwestii się zmieniło?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Rada Pedagogiczna otrzymała nowe kompetencje w sprawie ustalenia sposobu wykorzystania wyników nadzoru pedagogicznego. Bardzo proszę o podpowiedź jak to przeprowadzić. Zawsze na koniec roku w sprawozdaniu z nadzoru za dany rok umieszczam wnioski i przedstawiam Radzie, a następnie wykorzystuje je do planowania pracy przedszkola na następny rok. W związku z nowymi kompetencjami Rady nie bardzo wiem co mam zrobić.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej można skracać lekcje?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w obecnym stanie prawnym Arkusz organizacji szkoły określający szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym podlega opiniowaniu przez Radę Pedagogiczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe