Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zajęcia z podstawy programowej w przedszkolu niepublicznym powinny odbywać się w każdym dniu w tygodniu? Czy istnieje możliwość realizowania zaległych zajęć z podstawy z innymi przewidzianymi w danym dniu? Jak wygląda rozkład czasowy planu dnia z którego powinien wywiązywać się nauczyciel w przedszkolu niepublicznym?
Na podstawie art. 172 ust. 3 w zw. z art. 102 ust. 1 pkt 9 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2018 r., poz. 996 ze zm. statut danego niepublicznego przedszkola określa organizację pracy przedszkola. W związku z tym ze statutu wynika, czy niepubliczne przedszkole we wszystkie dni w tygodniu realizuje podstawę programową, czy np. w jakimś dniu organizuje tylko zajęcia opiekuńcze. Przepisy nie określają rozkładu planu dnia, który realizuje nauczyciel, ani zasad odrabiania zajęć z podstawy programowej – zagadnienia te powinien określać statut konkretnego przedszkola, ponieważ należą one do sfery organizacji pracy przedszkola. W razie braku takich postanowień decyzje powinien podjąć dyrektor.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Do punktu przedszkolnego uczęszczają dzieci z orzeczeniami o potrzebie specjalnego (3 dzieci z autyzmem, dziecko z afazją, dziecko z niepełnosprawnością sprzężoną). Dzieci nie mają w orzeczeniach informacji o niepełnosprawności intelektualnej. Czy w związku z tym istnieje konieczność, by pedagog specjalny pracujący w placówce miał w kwalifikacjach także wychowanie przedszkolne (lub czy jest konieczność zatrudnienia nauczyciela wychowania przedszkolnego) jeśli w orzeczeniach tych dzieci nie ma informacji o niepełnosprawności intelektualnej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 11 sierpnia 2017 r. w sprawie publicznych placówek oświatowo-wychowawczych, młodzieżowych ośrodków wychowawczych, młodzieżowych ośrodków socjoterapii, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, specjalnych ośrodków wychowawczych, ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych oraz placówek zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania - jest ostatnim aktem wykonawczym dotyczącym funkcjonowania ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych?
Czy obowiązuje nadal Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzic może upoważnić do odbioru dziecka z przedszkola osobę niepełnoletnią?
Czy w statucie przedszkola można zapisać, że dziecko może odbierać rodzice lub upoważniona przez nich osoba dorosła (pełnoletnia)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń, który ma orzeczenie do kształcenia specjalnego z uwagi na niedowidzenie i upośledzenie umysłowe w stopniu lekkim może być zwolniony na egzaminie gimnazjalnym z języka obcego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Rodzice ucznia dostarczyli do szkoły orzeczenie o kształceniu specjalnym dla dziecka. Szkoła zorganizowała kształcenie dziecka oraz stosowną dokumentację głównie w oparciu o zapisy ww. orzeczenia. Po kilku miesiącach rodzice złożyli w szkole pismo z informacją: "...z dniem dzisiejszym wycofujemy orzeczenie nr.... i prosimy o zwrot przedmiotowej dokumentacji związanej z tym orzeczeniem". Co w praktyce taki stan prawny oznacza dla szkoły? Czy szkoła może zaprzestać prowadzenia np. zajęć rewalidacyjnych wynikających z treści orzeczenia, które dotychczas były organizowane dla takiego ucznia? Jakie dokumenty szkoła musi i może zwrócić rodzicom w związku z taką ich deklaracją, a które dokumenty powinny/mogą pozostać w szkolnych zasobach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe