Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Czy zdalne rady pedagogiczne prowadzone za pośrednictwem dziennika elektronicznego są nadal prawomocne? Czy uchwały opiniujące uchwalone podczas zdalnych rad pedagogicznych mają umocowanie prawne?
Jednak zgodnie z § 11a rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. z 2020 r. poz. 493 z późn. zm.), do dnia 31 sierpnia 2022 r. czynności organów jednostek systemu oświaty (w tym rad pedagogicznych) określone w przepisach dotyczących funkcjonowania tych jednostek mogły być podejmowane za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą innych środków łączności, także w trybie obiegowym (czyli zdalnie).
Treść podjętych w ten sposób czynności powinna być utrwalona w przypadku rady pedagogicznej w formie protokołu.
Szczególnie trudne byłoby obecnie po ustaniu przepisów cytowanego rozporządzenia podjęcie (przy zebraniu w formie zdalnej) na podstawie art. 73 ustawy z 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900 ze zm.) uchwał rady pedagogicznej podejmowanych w sprawach związanych z osobami pełniącymi funkcje kierownicze w szkole lub placówce lub w sprawach związanych z opiniowaniem kandydatów na takie stanowiska – ustawa wymaga podejmowania tych uchwał tylko w głosowaniu tajnym.
Obecnie nie ma podstawy prawnej do zorganizowania zebrania rady pedagogicznej, która miałaby się odbywać w sposób zdalny.
Uważam, że po 31 sierpnia 2022 r. uchwały opiniujące uchwalone podczas zdalnych rad pedagogicznych nie mają umocowania prawnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jaka jest podstawa prawna do zwolnienia ucznia z nauki drugiego języka obcego, który ma stwierdzoną dysleksję głęboką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W Ośrodku Rewalidacyjno-Wychowawczym wychowankami są: dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu głębokim oraz dzieci i młodzież z niepełnosprawnością intelektualną z niepełnosprawnościami sprzężonymi. Czy dotyczy również niepełnosprawności sprzężonej w stopniu lekkim czy tylko w stopniu umiarkowanym i znacznym?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w związku z zachowanym zapisem dzieci pięcioletnich, których droga z domu do najbliższego przedszkola nie powinna przekraczać 3 km taki pięciolatek ma pierwszeństwo przed czterolatkiem w rekrutacji na 2015-2016r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Witam. Problem dotyczy dodatku motywacyjnego. Nauczycielka otrzymała od lipca taki dodatek (przyznawany w naszej szkole raz na pół roku, w tym przypadku na okres lipiec-grudzień), a od września z powodu zagrożonej ciąży poszła na zwolnienie lekarskie, które będzie przedłużane aż do rozwiązania, czyli do lutego. Czy nauczycielka podczas przebywania na zwolnieniu powinna mieć nadal wypłacany dodatek motywacyjny? Dziękuję za odpowiedź i wskazanie podstawy prawnej.
- Czy uczeń klasy IV szkoły podstawowej posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego z uwagi na upośledzenie w stopniu lekkim (jeden uczeń) i niedowidzenie (drugi uczeń) może nie uczęszczać na drugi język obcy, który na etapie podstawówki jest dodatkowy? Czy musi być jakieś podanie od rodzica, decyzja dyrektora czy też zwyczajnie w tym czasie może mieć zajęcia na świetlicy lub rewalidację? Rozporządzenie mówi o zwolnieniu ucznia, ale na etapie gimnazjum, a co z podstawówką?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe