Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Do I klasy szkoły podstawowej została przyjęta uczennica z orzeczeniem o kształceniu specjalnym ze względu na autyzm. Rodzice zgłosili potrzebę korzystania ze świetlicy szkolnej do godziny 16. Jakie warunki należy zapewnić w/w dziecku? Ile osób może być w grupie? Czy osoba prowadząca zajęcia musi mieć kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej? Czy musi to być nauczyciel wspomagający/wspierający nauczyciela w czasie zajęć dydaktyczno-wychowawczych?
Konieczność zapewnienia na świetlicy jakichś warunków dostosowanych do indywidualnych potrzeb konkretnego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego mógłby określać wyłącznie IPET, ponieważ nie są one wymienione w żadnym obowiązującym przepisie - § 6 ust. 1 pkt 2 i pkt 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578). W świetlicy szkolnej w szkole ogólnodostępnej liczba dzieci w oddziale pod opieką jednego nauczyciela (wychowawcy świetlicy) nie może przekraczać 25 osób - § 7 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. u. z 2019 r., poz. 502). Wychowawca świetlicy nie musi mieć kwalifikacji z pedagogiki specjalnej jak nauczyciel wspomagający, ponieważ wystarczające jest np. posiadanie kwalifikacji nauczyciela szkoły podstawowej - § 24 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz.U. z 2017 r., poz. 1575). Ewentualna obecność na tych zajęciach również nauczyciela wspomagającego jest uzależniona od tego, czy taka potrzeba została określona dla danego dziecka w IPET - § 6 ust. 1, § 7 ust. 7 pkt 1 rozporządzenia MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- WITAM, PROSZĘ O WZÓR WIELOLETNIEGO PLANU DOKSZTAŁCANIA NAUCZYCIELI SPORZĄDZANEGO PRZEZ DYREKTORA SZKOŁY.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Co mówią przepisy na temat odwiedzin pedagoga szkolnego i wychowawcy w domu ucznia bez zapowiedzi lub z zapowiedzią?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie zdarzenie w szkole jest wypadkiem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły może zrzec się części funduszu socjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie pensum powinien realizować nauczyciel w grupie dzieci, która liczy: szesnaścioro dzieci 6-letnich + pięcioro dzieci 5-letnich? 22 godziny pensum czy 25 godzin, zgodnie z uchwałą organu prowadzącego, która mówi, że nauczyciel pracujący z dziećmi 5-letnimi i młodszymi realizuje 25 godzinne pensum?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe