Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucz. kl. III z autyzmem dziecięcym. Jakie treści powinien zawierać dokument mówiący o dostosowaniu treści podstawy programowej do dzieci z autyzmem. Czy treści programowe z wszystkich obszarów podstawy programowej wychowania przedszkolnego powinny być dostosowane do możliwości dziecka? Jakie jeszcze inne zalecenia zapisać w tym dokumencie?
Dla każdego ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego – a więc także dla ucznia niepełnosprawnego ze względu na autyzm - należy opracować Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny. Jest to dokument obowiązkowy, wynikający z rozporzadzenia MEN z dnia 24 lipca 2015 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z7 sierpnia 2015 r. poz.1113). W § 6. 1. pkt 1-6 dokładnie określono, że IPET powinien zawierać:
1) zakres i sposób dostosowania programu wychowania przedszkolnego lub nauczania szkolnego oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych dziecka/ucznia, w szczególności przez zastosowanie odpowiednich metod i form pracy z nim;
2) zintegrowane działania nauczycieli i specjalistów, prowadzących zajęcia z dzieckiem, w tym w przypadku działania o charakterze rewalidacyjnym;
3) formy i okres udzielania dziecku pomocy psychologiczno-pedagogicznej oraz wymiar godzin, w którym poszczególne formy pomocy będą realizowane;
4) działania wspierające rodziców dziecka oraz, w zależności od potrzeb, zakres współdziałania z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, placówkami doskonalenia nauczycieli, organizacjami pozarządowymi oraz innymi instytucjami działającymi na rzecz rodziny, dzieci i młodzieży;
5) zajęcia rewalidacyjne odpowiednie ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne dziecka;
6) zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami dziecka w realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak powinna wyglądać realizacja w przedszkolu Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 listopada 2010r. - proszę o wskazówki praktyczne ( organizacja, przebieg i dokumenty )
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- ączenie Oddzialu Przedszkolnego i klasy pierwszej na takie zajęcia- wychowanie fizyczne, edukacja muzyczna, plastyczna, religia i język angielski- łącznie dla Oddziału jt. 7 godzin. Czy jest to jeden oddział , czy nadal dwa? Potrzebuję podstaw prawnych.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy do arkusza ocen w zajęciach dodatkowych wychowawca wpisuje odbyte przez ucznia zajęcia rewalidacyjne?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Bardzo proszę o wyjaśnienie w jaki sposób dokonać klasyfikacji ucznia klasy IV z orzeczeniem potrzeby kształcenia specjalnego z uwagi na autyzm dziecięcy. Uczeń uczęszcza do szkoły ogólnodostępnej. Ma przyznane 14 godz. zajęć rewalidacyjnych. Nie mówi, ale reaguje na polecenia. Czy w tym przypadku możliwa jest ocena opisowa pedagoga specjalnego, czy powinien być klasyfikowany według obowiązującej skali ocen od 1 do 6.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- WITAM, PROSZĘ O PODANIE WZORU SPRAWOZDANIA Z PRACY PEDAGOGA SZKOLNEGO. POZDRAWIAM
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe