Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry w klasach programowo najwyższych podejmujemy jedną uchwałę na koniec klasy 4 o promocji i klasyfikowaniu ? Czy podejmujemy 2 uchwały jedną o wynikach klasyfikacji z klasy 4 a drugą o ukończeniu szkoły przez ucznia ? Czytam i są w różnych źródłach różne interpretacje.
W klasie programowo najwyższej nie podejmuje się uchwały o promocji, ponieważ uczniowie nie przechodzą do wyższej klasy - art. 44o ust. 4 ustawy z 07.09.1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2022 r., poz. 2230). Prawodawca nie precyzuje szczegółowo formułowania uchwały rady pedagogicznej w sprawie klasyfikacji końcowej oraz ustalenia zakończenia nauki w szkole przez poszczególnych uczniów; w tym zakresie w szczególności żadnych wytycznych nie zawiera art. 70 ustawy z 14.12.2016 r. – Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r., poz. 900), ani przepisy rozdziału 3a UoSO "Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów w szkołach publicznych". Należy także zweryfikować, czy jakieś ewentualne wytyczne w tym zakresie zawiera regulamin rady pedagogicznej (art. 73 ust. 2 UoSO). W razie braku takich postanowień regulaminu należałoby przyjąć, że rada pedagogiczna powinna podjąć dwie uchwały - o zatwierdzeniu klasyfikacji rocznej uczniów klas programowo najwyższych szkoły i sporządzić ich wykaz oraz że szkołę ukończyli uczniowie wymienieni w osobnym wykazie. Mogą to być zarówno dwa osobne dokumenty dla każdej z tych uchwał albo dwie uchwały ujęte w jednym dokumencie zatytułowanym "uchwała" - gdy uchwały są podejmowane tego samego dnia - z tym, że wówczas poszczególne ww. uchwały powinny zostać zawarte w odrębnych jednostkach redakcyjnych, zaś w przypadku szkoły liczącej wielu uczniów wykazy uczniów można zawrzeć w odrębnych załącznikach do dokumentu, do których odsyłają te jednostki redakcyjne, aby jasno z tego jednego dokumentu wynikało, że zawiera dwa rozstrzygnięcia rady pedagogicznej.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Kto określa tygodniowe pensum dla nauczyciela wspomagającego (dotyczy kształcenia specjalnego na mocy orzeczenia)? Czy w ramach 40-godzinnego tygodnia pracy (zatrudnienie na pełny etat) dyrektor może przydzielić nauczycielowi wspomagającemu obowiązki wykraczające czasowo poza takie podstawowe pensum związane ze wspomaganiem takiego ucznia na obowiązkowych lub pozalekcyjnych zajęciach?
- Czy od września 2017r. ,w jednym oddziale edukacyjno-terapeutycznym dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami mogą uczyć się dzieci z klasy 5 szkoły podstawowej specjalnej i kl.3 gimnazjum specjalnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Matka otrzymała z poradni opinię o odroczeniu (sierpień 2019r .) dziecka, ale nie przekazała jej szkole. Dziecko z dniem 1 września trafiło do klasy pierwszej, a matka 16 września przedstawiła ową opinię o odroczeniu dziecka, czy szkoła już w trakcie roku może przenieść dziecko do zerówki?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Od 01.10.2019 r. na mocy Ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, następują zmiany w kształceniu nauczycieli. Aby zdobyć kwalifikacje do nauczania w przedszkolu i edukacji wczesnoszkolnej konieczne będzie ukończenie jednolitych pięcioletnich studiów magisterskich. Uczelnie jeszcze w tym roku ostatni raz umożliwiają zdobycie tych kwalifikacji na studiach podyplomowych 3 semestralnych. Aby zdążyć przed wyjściem w życie ustawy rozpoczynają zajęcia we wrześniu 2019 r.
Czy pomimo takiego działania dyplomy tych uczelni będą uwzględnianie przez kuratorium i czy nie będzie problemów przy zatrudnieniu ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak potraktować na III etapie edukacyjnym język obcy, który na II etapie był językiem nieobowiązkowym, ale dziecko na niego uczęszczało- czy w III etapie uczymy tego języka na poziomie III.0 czy III.1. Jaki zapis poziomów powinien znaleźć się w dokumentacji szkolnej.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe