Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Dzień dobry,Z uwagi na wprowadzenie zawieszenia funkcjonowania szkół od dnia 12.03.w magazynie intendenta pozostały produkty, których terminowość jest nieważna.Proszę o przekazanie procedur i ewentualnych gotowych dokumentów jak powinien dyrektor szkoły w takiej sytuacji postąpić.Czy powołuje komisje likwidacji artykułów ,czy wydaje zarządzenie.Sprawa pilna.Bardzo proszę o pomoc.Dziękuję.
Jeżeli produkty są już po dacie przydatności do spożycia albo z innych powodów (np. przerwany cykl chłodniczy) nie nadają się do spożycia to stają się odpadami. Co do zasady odpady możemy podzielić na dwie podstawowe grupy:
• odpady pochodzenia roślinnego (np. owoce, warzywa), które są odpadami komunalnymi;
• odpady pochodzenia odzwierzęcego (nie tylko mięso, ale także jajka, mleko), które są odpadami niebezpiecznymi.
Zasady postępowania z odpadami określone są w dwóch aktach prawnych:
• ustawie z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 797 z późn. zm.);
• rozporządzeniu (WE) nr 1069/2009 z dnia 21 października 2009 r. określającego przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego, nieprzeznaczonych do spożycia przez ludzi.
Zgodnie z art. 3 ust. 1 pkt 7 ustawy o odpadach - odpadami komunalnymi są odpady powstające w gospodarstwach domowych, z wyłączeniem pojazdów wycofanych z eksploatacji, a także odpady niezawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych; niesegregowane (zmieszane) odpady komunalne pozostają niesegregowanymi (zmieszanymi) odpadami komunalnymi, nawet jeżeli zostały poddane czynności przetwarzania odpadów, która nie zmieniła w sposób znaczący ich właściwości.
Wynika z tego jasno, że również np. przedszkole czy szkoła może produkować odpady komunalne, które mogą być wyrzucone do „zwykłych” kontenerów.
Inaczej sprawa się ma z odpadami niebezpiecznymi, o których była mowa wyżej. One podlegają rozporządzeniu WE nr 1069/2009, które wyraźnie stanowi, że przeterminowana żywność pochodzenia zwierzęcego jest odpadem kategorii 3 .
Najbezpieczniejszą forma „pozbycia” się takich odpadów jest ich utylizacja przez profesjonalną firmę. Wówczas dyrektor jednostki ma pewność, że postąpił zgodnie z prawem i nie naraża się na odpowiedzialność.
Dyrektor jednostki jako osoba nią kierująca jest w pełni władny do podjęcia decyzji w tym zakresie. Najwłaściwszą formą będzie tu po prostu podpisanie umowy z firmą zajmująca się profesjonalną utylizacją odpadów.
Podkreślić należy, że psująca się żywność na terenie placówki zawsze stwarza niebezpieczeństwo negatywnych konsekwencji w przypadku doraźnej kontroli Sanepidu.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- "...Dopuszcza się prowadzenie zajęć, o których mowa w § 7 ust. 1 pkt 2–5, ust. 2 pkt 1–4 i ust. 3 pkt 1, w czasie
dłuższym lub krótszym niż 45 minut, z zachowaniem ustalonego dla ucznia łącznego tygodniowego czasu tych zajęć,
jeżeli jest to uzasadnione potrzebami ucznia. Uczeń ma przyznane 2 godziny tygodniowo zajęć korekcyjno-kompensacyjnych. Jak mam to rozumieć? Czy to jest 120 minut tygodniowo czy 2 x po 45 minut = 90 minut tygodniowo? A może 3 x po 40 minut=120 minut tygodniowo?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Jakie informacje muszą się znaleźć w arkuszu organizacji szkoły na rok 2011/2012. Jakie dokumenty dyrektor powinien dołączyć do arkusza składającego do kontroli do organu prowadzącego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w przedszkolu niepublicznym pensja dyrektorska może zostać wliczona w dotację na ucznia niepełnosprawnego z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Lekcje biblioteczne.Czy obowiązują tzw. lekcje biblioteczne ,które mają prowadzić nauczyciele bibliotekarze- jaka jest podstawa prawna?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W jakim paragrafie klasyfikacji budżetowej należy wypłacić dodatek "Na start" nauczycielowi stażyście?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe