Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin języka angielskiego powinno być od września w ,, zerówce''?
Podstawa programowa wychowania przedszkolnego (załącznik nr 1 do rozporządzenia MEN z dnia 27 sierpnia 2012 r. w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół, Dz. U. z 2012 r., poz. 977 z późn. zm.) nie określa czasu, który należy przeznaczyć na naukę języka angielskiego w przedszkolu lub oddziale przedszkolnym w szkole w jakiejkolwiek grupie wiekowej. Każda placówka musi samodzielnie zdecydować, jaki wymiar czasu jest niezbędny do opanowania przez dzieci podstawy programowej z zachowaniem zasady, że co najmniej piątą część czasu spędzanego na wszystkich zajęciach należy poświęcić na zabawę, a najwyżej piątą część czasu na wszystkie zajęcia dydaktyczne, włączając język obcy. Nie ma przeszkód do nauki języka angielskiego w formie zabawy – m.in. poprzez kierowanie do dzieci bardzo prostych poleceń po angielsku w toku różnych zajęć, gier i zabaw, wspólną lekturę książeczek, naukę rymowanek, prostych wierszyków, piosenek, czy korzystanie materiałów audiowizualnych w języku angielskim.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Po wprowadzeniu wag w dzienniku elektronicznym uczeń, który opuszcza sprawdzian, ma wpisaną nieobecność na sprawdzianie. Sprawdzianu tego nie napisał do końca semestru i jego średnia ważona na koniec semestru jest wyższa od ucznia, który pisał ten sprawdzian, a otrzymał słabą ocenę. Czy można uczniowi, który nie podszedł do sprawdzianu, mimo kilkukrotnego przypominania przez nauczyciela wstawić ocenę niedostateczną?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy muszę załączać do sprawozdania z nadzoru narzędzia (kart obserwacji, notatki), którymi kontrolowano np. pełnienie dyżurów, czy wystarczą same wnioski? I jeszcze jedno pytanie. Kto i gdzie ma przechowywać, protokoły z posiedzeń zespołów przedmiotowych?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy karta oceny pracy nauczyciela powinna zawierać poszczególne kryteria oceny, czy może to być w formie opisowej, jak wypracowanie? Czy nauczyciel powinien dostać informację o punktach?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- 1.Czy regulaminy i procedury dyrektor może ogłaszać w drodze rozporządzenia czy muszą być uchwalane przez radę pedagogiczną?
2.Uczennica miała zwolnienie z wychowania fizycznego za okres np. 20.09.2017 do 30.03.2018. czy oceniamy czy wpisujemy zwolnienie?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy ucznia z upośledzeniem lekkim można obligatoryjnie zwolnić z nauki drugiego języka obcego, czy w oparciu o prośbę rodziców?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe