Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Ile godzin z muzyki będzie w klasach: 1,2,3,4,5,6,szkoły podstawowej specjalnej dla niepełnosprawnych intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym ze sprzężeniami, a ile w klasie 3 gimnazjum specjalnego (dla w/w uczniów)?
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół (Dz U. dnia 31 marca 2017 r.
poz. 703) – Załącznik nr 2. Nie ma tam odrębnych godzin na lekcje muzyki, albowiem w odniesieniu do uczniów niepełnosprawnyhc intelektualnie w stopniu umiarkowanym i znacznym realizuje się formy nauczania, a nie przedmioty – o czym dokładnie jest mowa w Załaczniku nr 3 do rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. (patrz pytanie nr 1).
Muzyka, plastyka i technika są jedną z form realizacji zajęć rozwijających kreatywność, na które w całym cyklu kształcenia ośmioletniego przewidziano w klasie I- III po 10 godzin tygodniowo, w klasie IV – 12 godz. tygodniowo, w klasie V-VI po 13 godz. tygodniowo a w klasie VII-VIII po 14 godz. tygodniowo. Decyzję jakie zajęcia (muzyczne, plastyczne czy techniczne) będą realizowane i w jakim wymiarze godzin należy do dyrektora szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób uzupełniać (wpisywać) w arkuszu monitorowania nowej podstawy programowej w przedszkolu rubrykę „ilość zajęć w danym obszarze”?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W klasie III technikum w planie nauczania został wpisany przedmiot „Zajęcia specjalizacyjne”. W tej chwili prowadząc te zajęcia doszliśmy do wniosku, że lepiej byłoby wpisać nazwę konkretnej specjalizacji np. „Profesjonalne parzenie kawy”. Czy w planach nauczania, które już są wprowadzone do realizacji od 2019 r. można dokonać takiej zmiany, czy można to zrobić tylko w nowych planach wprowadzanych do realizacji w nowym roku szkolnym? Arkusze ocen są w naszej szkole elektronicznie, więc arkusze z klas I i II są już wydrukowane.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W związku ze zmienioną podstawą prawną,proszę o przesłanie wzoru uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyników śródrocznej klasyfikacji uczniów.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w roku szkolnym 2012/2013 pomoc pedagogiczno- psychologiczną na II etapie kształcenia organizujemy tylko w klasie IV czy też w V i VI?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o pomoc w skonstruowaniu arkusza analizy jakościowej realizacji podstawy programowej, który ułatwi dyrektorowi kontrolę nad wdrażaniem nowej podstawy programowej od 1.09.2017r.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe