Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Interesuje mnie kwestia arkusza ocen. Sytuacja wygląda tak, że w związku z reformą uczniowie klas 6 zostali przeniesieni ze swojej szkoły do klasy 7 do mojej szkoły. Wraz z uczniami otrzymałem odpisy arkuszy ocen tych uczniów. Wobec tego powinienem z przepisami założyć arkusze ocen w mojej szkole i prowadzić je od klasy 7 począwszy, a następnie dołączyć je do posiadanych odpisów. Zgadza się? Proszę powiedzieć, według jakiego wzoru powinienem założyć arkusze, gdy prowadzę je w wersji elektronicznej, a potem tylko drukuję.
W przypadku przejścia w roku szkolnym 2017/2018 ucznia szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży do innej szkoły arkusz ocen zakłada się na druku według wzoru odpowiednio:1) nr 53a lub 63b określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy II, III, V i VI szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;2) nr 36 lub 45 określonego w załączniku nr 3 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy I i IV szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży;3) nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia – w przypadku ucznia klasy VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.Z zapisów wyżej cytowanych wynika, że uczniowi, który w ub. roku szkolnym przeszedł do innej szkoły należy założyć arkusz wg wzoru 53a lub 63b.Natomiast w latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b lub 63m określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej.W latach szkolnych 2017/2018–2019/2020 arkusze ocen na druku według wzoru odpowiednio nr 53b (wypełniane pismem ręcznym, symbol: MEN-I/53/2) lub 63m (wypełniane elektronicznie, symbol: MEN-I/63m/2)określonego w załączniku nr 7 do rozporządzenia, dołącza się do dotychczas prowadzonego arkusza ocen uczniów klas VII szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży i prowadzi w następnym roku szkolnym również w klasie VIII szkoły podstawowej. Podstawa prawna:ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 26 kwietnia 2018 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych, w szczególności § 53.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- cd . Cytat z Państwa strony: "Czy osoba legitymująca się licencjatem w zakresie pedagogiki specjalnej z terapią pedagogiczną i uzupełniającymi studiami magisterskimi na kierunku terapia pedagogiczna z pedagogiką specjalną posiada kwalifikacje do zajmowania stanowiska pedagoga szkolnego w szkole podstawowej i w gimnazjum?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w różnych typach szkół określone są w Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 12 marca 2009 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli oraz określenia szkół i wypadków, w których można zatrudnić nauczycieli niemających wyższego wykształcenia lub ukończonego zakładu kształcenia nauczycieli.
Zgodnie z nim kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela – pedagoga (§ 20.1 ) w następujących szkołach i placówkach: zakładach kształcenia nauczycieli, placówkach doskonalenia nauczycieli, poradniach psychologiczno-pedagogicznych, bibliotekach pedagogicznych, kolegiach pracowników, liceach,technikach, szkołach policealnych posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Natomiast kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela – pedagoga (§ 20.2) w szkołach i placówkach: przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach, zasadniczych szkołach zawodowych, placówkach wychowania pozaszkolnego, placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania posiada osoba, która ukończyła:
1) studia magisterskie na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
lub
2) studia magisterskie na dowolnym kierunku i studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub
3) ukończyła studia pierwszego stopnia (studia pierwszego stopnia to sudia licencjackie, inżynierskie lub studia wyższe zawodowe) na kierunku pedagogika w specjalności odpowiadającej prowadzonym zajęciom, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne
albo
4) studia pierwszego stopnia na dowolnym kierunku (specjalności) i studia podyplomowe z zakresu prowadzonych zajęć, oraz posiada przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli zatem dyrektor na podstawie (np. suplementu lub dyplomu) stwierdzi, że nauczyciel posiada kwalifikacje zgodne z zajęciami, które mu przydziela - może je uznać. Z opisu zawartym w pytaniu wynika, że wątpliwości dotyczą stwierdzenia, czy ukończone studia są zgodne z zakresem przydzielanych zajęć (§ 20.2). Ustalenia zatem może dokonać wyłącznie dyrektor w oparciu o dokumenty przedstawione przez nauczyciela oraz w oparciu o zakres czynności i zadań, jakie przydziela nauczycielowi".
Pytanie: jakie czynności i zadania może przydzielić pedagogowi szkolnemu w masowej szkole podstawowej dyrektor szkoły? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Istnieje podejrzenie o niezrównoważenie psychiczne n-la. Co mogę napisać w skierowaniu n-la na badania do lekarza medycyny pracy? Proszę o pilną poradę.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń zsz, który porzucił pracę jako pracownik młodociany i otrzymał świadectwo pracy powinien zostać skreślony z listy uczniów szkoły.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podanie jakie kroki wraz z podstawą prawną należy podjąć w celu przywrócenia imienia szkole podstawowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielce przyznano do realizacji godziny nauczania indywidualnego z uczniem. Czy należy zapłacić nauczycielce, jeśli była gotowa do pracy, ale uczeń nie zgłosił się na zajęcia?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe