Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
IPET dla dziecka upośledzonego w stopniu głębokim (Dokument zgodny z nowym prawem.)
Dla dziecka niepełnosprawnego intelektualnie w stopniu głębokim nie opracowuje się IPET, gdyż nie posiada ono orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego tylko orzeczenie o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych. Takie powinno być temu dziecku wydane na podstawie Rozporządzenia MEN z dnia 23 kwietnia 2013 r. w sprawie warunków i sposobu organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim (Dz.U. z 7 maja 2013 poz.529). Dla wspomnianego dziecka opracowuje się na podstawie § 11. 1. indywidualny program zajęć, zawierający w szczególności:
1) cele realizowanych zajęć
2) metody i formy pracy z uczestnikiem zajęć
3) zakres współpracy z rodzicami (opiekunami prawnymi).
Program ten opracowują nauczyciele prowadzący zajęcia we współpracy z psychologiem na podstawie diagnozy oraz zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych, oraz obserwacji funkcjonowania dziecka.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Dyrektor szkoły otrzymuje informacje od nauczycielki,że rodzic - tatuś uczennicy przy okazji pobytów w szkole wykonuje zdjęcia nauczycielce bez jej wiedzy i zgody - o czym zdążył się pochwalić. Jakie dalsze kroki powinien podjąć dyrektor? Podczas zebrania z rodzicami, czas na indywidualne konsultacje wspomniany rodzic próbował wykorzystać na "komplementy" i oferowanie odwiezienia do domu. Nauczycielka jest przerażona (po wysłuchaniu nauczycielki -dyrekcja telefonicznie skontaktowała się z rodzicem, ustalając termin na spotkanie celem rozmowy). Proszę pilnie o podpowiedź dotyczącą dalszych działań nauczyciela i dyrektora.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Moje pytanie dotyczy dzieci pozostawionych w klasie pierwszej i drugiej (zgodnie z przepisami przejściowymi dotyczącymi roku szkolnego 2015.2016) na wniosek rodziców. Co tym dzieciom wpisać w arkuszu ocen?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy należy dołączyć do księgi arkuszy ocen protokoły z egzaminów poprawkowych uczniów i oprawić je razem?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy rodzice mogą obserwować lekcję?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy związki zawodowe powinny opiniować protokoły komisji ZFŚS, czy tylko regulamin i plan finansowy na dany rok
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe