Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak ma postąpić dyrektor przedszkola w sytuacji gdy rodzic dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności (słabe widzenie) odmawia udziału dziecka w zaproponowanej przez placówkę pomocy (terapii integracji sensorycznej, tyflopedagogiczną).
Rodzic ma prawo odmówić udziału dziecka w zajęciach pomocowych zaproponowanych przez placówkę. Warto jednak porozmawiać z rodzicem, by :
- poznać powody, dla których podjął taką decyzję
- przedstawić mu korzyści, jakie odniesie jego dziecko, gdy będzie korzystało z odpowiedniej formy terapeutycznej oraz straty, gdy będzie pozbawione odpowiedniego wsparcia
- zaproponować udział dziecka w zajęciach „na próbę”… możliwość obserwowania tych zajęć przez rodzica, itp.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie mogą się odbywać w grupie międzyoddziałowej z podziałem na płeć?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak należy wypełniać listę uczniów szkoły podstawowej w dzienniku lekcyjnym (wpis komputerowy i wklejony czy wpis własnoręczny)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W kwestii wypełniania arkuszy ocen: skoro sumujemy wszystkie nieobecności na zakończenie edukacji w danej szkole, to w szkole podstawowej wpisujemy oddzielnie liczbę dni( z klas I-III) i liczbę opuszczonych godzin (klasy IV-VI)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem w Zespole Szkół- SP i Gimnazjum. W SP jest 20 oddziałów a w Gimnazjum 9. W SP w nowym roku szkolnym będzie w klasach I-szych 5 oddziałów z czego 2 oddziały to 6-latki. W całym zespole jest 581 uczniów i dwóch wicedyrektorów, ze zniżką godzin 11, dyrektor ma zniżkę 15 godzin. Jako szkoła mamy liczne osiągnięcia w nauce i sportowe, a na każdym poziomie mamy klasy integracyjne. Jako szkoła działamy prężnie w środowisku lokalnym. Nasz zespół szkół to zestaw budynków / 4 segmenty/ i duża powierzchnia użytkowa /2 boiska plażowe, ze sztuczną trawą/. W Zespole Szkół jest zatrudnionych 70 nauczycieli i 21 pracowników obsługi. Znam rozporządzenie w sprawie statutów z 2001 r., które stanowi, że od 12 oddziałów w szkole jest powołany wicedyrektor, natomiast drugi wicedyrektor jest w gestii organu prowadzącego. Projekt naszego organu jest taki ,że przewiduje zniżkę dla dyrektora i wicedyrektora do 17 godzin i tym samym nie zgodzi się na drugiego wicedyrektora. Nie ma to uzasadnienia oszczędności, bo godziny, które teraz wypracowują dyrektorzy i tak trzeba będzie przydzielić nauczycielom. Proszę mi odpowiedzieć, czy jest jakiś przepis dotyczący bezpieczeństwa, który mógłby ograniczyć zapędy organu prowadzącego. Pragnę również nadmienić, że posiadamy w szkole kuchnię, która gotuje obiady i 3 lata temu zabrano w ramach oszczędności kierownika świetlicy. Proszę bardzo o poradę w tej sprawie - dyrektor Zespołu, który nadal uważa, że najważniejsze w szkole jest bezpieczeństwo, a ludzie są najwyższym dobrem narodu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Problem z osobami używającymi e-papierosy coraz częściej mają szkoły, ponieważ po tego typu urządzenia coraz chętniej sięga młodzież. Wobec tego, szkoły umieszczają zakaz palenia e-papierosów w swoich statutach. Zakaz ten obejmuje wówczas całą społeczność szkolną – uczniów, nauczycieli, personel administracyjny oraz rodziców. Obowiązuje nie tylko na terenie szkoły, ale również podczas zajęć prowadzonych poza szkołą, na przykład podczas wycieczek szkolnych.
Czy wprowadzenie takiego zapisu/zakazu/ w statucie będzie zgodne z prawem?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe