Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy postąpić w przypadku dziecka, które wyjeżdża na bardzo długie leczenie do Niemiec? Czy należy wykazywać mu nieobecności? Jak należy go klasyfikować? Czy w szpitalu w Niemczech powinien mieć zapewnioną kontynuację nauki na zasadach obowiązujących w Polsce czy na zasadach obowiązujących w Niemczech?
Dziecko nieobecne w szkole korzysta z usprawiedliwionych nieobecności, które należy odnotowywać w dzienniku zajęć lekcyjnych (§ 8 ust. 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji, Dz.U. z 2017 r., poz. 1646). Jeśli dziecko nie powróci do szkoły przed terminem klasyfikacji dokonywanym przez radę pedagogiczną, określonym w statucie szkoły, nie będzie ono klasyfikowane w swojej szkole (art. 44f ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, Dz.U. z 2019 r., poz. 1481). Nie znając prawa niemieckiego nie można odpowiedzieć, czy zagraniczny szpital ma obowiązek zapewnić naukę w szpitalu czy w innej formie, natomiast art. 36 ust. 10 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm. ogólnie stanowi o możliwości realizowania obowiązku szkolnego w zagranicznej szkole, a więc według tamtejszego stanu prawnego. Rodzic musi ustalić warunki pobierania nauki w Niemczech.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W związku z obowiązkiem zajęć języka angielskiego dla dzieci realizujących roczne przygotowanie przedszkolne z dniem 1 września 2015r. mam pytania: Czy od 1 września do zajęć języka angielskiego trzeba będzie założyć dziennik zajęć dodatkowych i w nim dokumentować realizację podstawy programowej? Czy można dokumentować realizację tych zajęć w dzienniku grupy? Czy od 1 września w grupach dzieci 3-4 letnich można realizować zajęcia j. angielskiego po uzyskaniu opinii rady pedagogicznej i organu prowadzącego, oraz gdzie dokumentować realizację tych zajęć(dziennik zajęć dodatkowych, czy dziennik zajęć grupy)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z nową podstawą programową niektóre przedmioty w technikum kończą się po pierwszym półroczu w klasie drugiej. Czy z takiego przedmiotu winna być wystawiona ocena śródroczna i roczna? I w jakim terminie powinna być podana ocena przewidywana? A co w przypadku uzyskania z takiego przedmiotu przez ucznia oceny niedostatecznej? Kiedy może zdawać egzamin poprawkowy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczennica, która jest w ciąży i ma nauczanie indywidualne, może egzaminy klasyfikacyjne zdawać w swoim domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jaką dokumentację powinien prowadzić nauczyciel wspomagający?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracownik zatrudniony w poradni p-p realizuje 20 godzin pensum dydaktycznego oraz 20 godzin poza pensum (do 40 godzin w tygodniu). Z przyczyn lokalowych realizuje swoje obowiązki w 4 dniowym tygodniu pracy pracując codziennie po 5 godzin plus wypracowując pracę poza pensum. Jeden dzień w tygodniu nie świadczy pracy. W ostatnim czasie w dniu, w którym nie przypada dzień roboczy pracownik otrzymał polecenie służbowe wykonania określonych obowiązków. Dyrektor wytłumaczył to tym, iż pracownik pozostaje do jego dyspozycji przez cały tydzień i musi wykonywać polecenia także w tym dniu. Nadmienię, iż z uwagi na 4 dniowy rozkład pracy, urlopy osób pracujących w 4 dniowym tygodniu pracy są rozliczane na zasadzie potrącania 10 godzin z każdego dnia wg siatki (10x4- urlop przeliczany na godziny). Proszę o wyjaśnienie, czy w przypadku realizacji obowiązków w trybie 4 dniowym uzasadnione jest wymaganie od pracownika stawiania się w "wolnym dniu" na naradach czy wykonywania innych obowiązków? Swój etat wypracowuje on w 4 dniach, co związane jest również z odpowiednim rozliczaniem urlopu. Czy praca w 5-tym dniu nie jest już pracą w godzinach nadliczbowych, jeśli w 4 pozostałych dniach nauczyciel wypracował całe swoje pensum i godziny poza pensum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe