Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak należy wydać duplikat świadectwa dla ucznia, który ukończył szkołę w roku szkolnym 2015/2016 wiem, że na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz „Duplikat”, a na końcu dokumentu dodać wyrazy „oryginał podpisali” i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa . Czy na druku seryjnym na pierwszej stronie gdzie jest miejsce na pieczątkę dyrektora i podpis oraz na pieczęć urzędową należy to uzupełnić podczas wydawania duplikatu? skoro na końcu piszemy „oryginał podpisali”? Czy zostawić pierwszą stronę bez podpisu dyrektora i pieczęci urzędowej i tylko na ostatniej stronie podpis dyrektora?
W przypadku utraty oryginału świadectwa osoba, która otrzymała dokument, może wystąpić do szkoły z pisemnym wnioskiem o wydanie duplikatu świadectwa. Szkoła sporządza duplikat świadectwa na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania. Duplikat wydaje się na druku według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału świadectwa. Na pierwszej stronie u góry należy umieścić wyraz "Duplikat", a na końcu dokumentu dodać wyrazy "oryginał podpisali" i wymienić nazwiska osób, które podpisały oryginał świadectwa, dyplomu lub zaświadczenia, lub stwierdzić nieczytelność podpisów oraz zamieścić datę wydania duplikatu i opatrzyć pieczęcią urzędową. Na duplikacie nie umieszcza się fotografii absolwenta. Na pierwszej stronie nie umieszcza się pieczęci urzędowej szkoły. Na duplikacie nie podpisuje się dyrektor, wydający duplikat. Jeżeli szkoła, posiada dokumentację przebiegu nauczania, a brak jest druku świadectwa według wzoru obowiązującego w dniu wydania oryginału, duplikat wydaje się na przygotowanym przez szkołę formularzu zgodnym z treścią oryginału świadectwa. 6.Na dokumencie, na którego podstawie wydano duplikat świadectwa, należy umieścić adnotację o wydaniu duplikatu i odnotować tożsamość osoby odbierającej duplikat, stwierdzoną na podstawie dowodu osobistego lub innego dokumentu potwierdzającego tożsamość. W przypadku przesyłania duplikatu pocztą doręczenie następuje listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, które dołącza się do dokumentu, na którego podstawie wydano duplikat. Duplikat ma moc oryginału i może być wydany ponownie. Należy więc postąpić dokładnie tak, jak opisuje przytoczona treść rozporządzenia.
Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 maja 2010 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (ze zm.) w szczególności § 22.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację, czy jest przepis, który mówi ilu uczniów przypada na pedagoga szkolnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wyjaśnienie czy art.130 ust 6 będzie miał zastosowanie w sytuacji : organ prowadzący przedszkole (gmina) ze względów lokalowych - wskazała grupie realizującej obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne, miejsce realizacji tego obowiązku w szkole podstawowej. Jednak dzieci nadal podlegały pod Publiczne Przedszkole do którego wcześniej uczęszczały ( w szkole wynajęto tylko pomieszczenia)
Czy rodzice mogą zapisać dzieci z tej grupy, do tej szkoły pomimo,ze nie jest to szkoła obwodowa, bez postępowania rekrutacyjnego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel, który rozpoczął staż na nauczyciela kontraktowego dobywa staż 9 miesięcy -a jak się to zmieniło od 1 stycznia 2018 r.?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Kontrolujący z Wojewódzkiej Stacji Sanitarno - Epidemilogicznej poinformował,że otrzymamy terminwyprowadzenia się z pomieszczeń po byłej dużej kotłowni CO z uwagi,że prowadzimy tam zajęcia a posadzka jest ponizej poziomu terrnu około 60 - 90 cm poniżej. Tam odbywają się zajęcia praktyczne w zawodach budowlanych i uczniowie mają praktyki 6 godzin lekcyjnych tj.270 minut, W rzeczywistości jest krócej bo uczniowie na wstępnie maja czynności sprawdzające i instruktarz wstępny oraz w czasie zajęć mają przerwę na posiłek w wymiarze 30 minut. Informacja,że przebywają poniżej 4 godz. i jest to pobyt czasowy jest przez kontrolujących nie akceptowana.Zgadzamy się,że pomimo wysokości pomieszczeń 6m.powinna być wentylacja ale organ nie posiada środków finansowych. Jest to sytuacja dla szkoły dramatyczna. Proszę zauważyć ile szkół prowadzi w Polsce zajęcia poniżej terenu.Nie mamy protokołu ale czy można dalej uczyć. Organ prowadzący szkołę nie wydatkuje środków na strop lub podniesienie posadzki to kwota minimum 100tys. jest nie osiągalna. Jakie działania włączyć aby dalej uczyć bo rokowania na nowych uczniów pragnących się u nas uczyć są dobre na tle innych szkół w powiecie.Proszę o wsparcie.Pozdrawiam
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy projekt arkusza organizacyjnego szkoły musi być zaopiniowany przez radę pedagogiczną przed oddaniem do organu prowadzącego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe