Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak po zmianach oświatowych ma wyglądać IPET dla chłopca 5 letniego z afazją motoryczną, uczęszczającego do przedszkola z opinią wczesnego wspomagania. IPET był stworzony w kwietniu 2016 r. jakie zmiany trzeba dokładnie w nim dokonać? jaką dokumentacje musi przedszkole prowadzić dla tego dziecka?
IPET opracowuje się wyłącznie dla dziecka niepełnosprawnego, które posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Tak stanowią przepisy rozporządzenia MEN z 9 sierpnia 2017r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 24 sierpnia 2017 poz. 1578). Zatem, jeśli chłopiec ma tylko opinię o wczesnym wspomaganiu rozwoju, to zgodnie z §3. ust.4. pkt.3. rozporządzenia MEN z dnia dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci (Dz.U. z 30 sierpnia 2017r. poz. 1635) – to Zespół wczesnego wspomagania rozwoju dziecka musi opracować – NIE IPET – tylko Indywidualny Program Wczesnego Wspomagania, który – na mocy § 5. określa w szczególności:
- sposób realizacji celów rozwojowych ukierunkowanych na poprawę funkcjonowania dziecka, wzmacnianie jego uczestnictwa w życiu społecznym i przygotowanie do nauki w szkole, eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających funkcjonowanie dziecka, w tym jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym;
- wsparcie rodziny dziecka w zakresie realizacji programu;
- w zależności od potrzeb – zakres współpracy z PPP oraz innymi instytucjami;
- sposób oceny postępów dziecka.
Natomiast §4. określa dokładnie, że dokumetacją – poza tym programem – jest Arkusz obserwacji dziecka, który zawiera:
- imię i nazwisko dziecka;
- numer opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka oraz datę wydania tej opinii;
- ocenę sprawności dziecka w zakresie: motoryki dużej, motoryki małej, percepcji, komunikacji, rozwoju emocjonalnego i zachowania;
- ocenę postępów oraz trudności w funkcjonowaniu dziecka, w tym identyfikowanie i eliminowanie barier i ograniczeń w środowisku utrudniających jego aktywność i uczestnictwo w życiu społecznym; informacje dotyczące poszczególnych zajęć realizowanych w ramach wczesnego wspomagania.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje gimnazjum zostaje włączone z 1 września do szkoły podstawowej. Co należy zrobić ze sztandarem? Czy może istnieć sytuacja, że sztandar będzie funkcjonował do wygaszenia gimnazjum?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy godziny tzw.karciane można realizować w soboty?
- Od tego roku szkolnego oddziały gimnazjalne zostały włączone do szkoły podstawowej, którą kieruję drugi rok. Podczas rady klasyfikacyjnej jeden z nauczycieli gimnazjum klasyfikował troje uczniów, którzy mieli frekwencję na zajęciach w I semestrze ok.30%.Wcześniej wysyłałam do wszystkich nauczycieli rozporządzenie dotyczące klasyfikowania,przepisy prawa oświatowego oraz zapisy w statucie szkoły.Wszyscy jednomyślnie zagłosowali za przystąpieniem tych i innych uczniów do egzaminów klasyfikacyjnych.Niestety Nauczyciel uczący te dzieci wstrzymał się od głosu i powiedział,że nie zrobi egzaminu klasyfikacyjnego, ponieważ on ma prawo klasyfikować uczniów.W związku z tym,że mamy dużo takich dzieci wszyscy stwierdzili,że nie możemy robić wyjątków i postępujemy z godnie z prawem. Bardzo proszę o radę ,co w tej sytuacji jako dyrektor mam zrobić. Planuję wystosować pismo do tegoż nauczyciela z prośbą o wyznaczenie terminu egzaminów, ewentualnie później ponaglenie i kolejne konsekwencje. Proszę o radę i podstawę prawną oraz wzór pisma.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy istnieje jakiś przepis, że w bursie należy stosować (wydawać) decyzje o skreśleniu z listy wychowanków w stosunku do tych którzy złamali regulamin z możliwością odwoływania się do kuratorium, czy może wystarczy rozwiązać z nimi umowę, którą podpisują rodzice lub pełnoletni wychowankowie na początku roku szkolnego. Wychowanek bursy nie ma obowiązku mieszkać w niej, w przeciwieństwie do obowiązku szkolnego i tu decyzje skreślania ucznia z listy moim zdaniem są uzasadnione.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o rozwianie wątpliwości dotyczącą problemu "Czy nl. przed poprawką zobowiązany jest dać zakres wymagań na każdą oceną w czerwcu."
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe