Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?
Uczennicę za pierwsze półrocze klasyfikuje szkoła, do której uczęszczała przed przeniesieniem do Państwa szkoły. Ponadto Państwa gimnazjum powinno otrzymać wyniki nauczania przed przyjęciem uczennicy. Bowiem podstawą takiego postępowania jest dokumentacja poświadczająca realizację podstaw programowych oraz obowiązku nauki (lub szkolnego). W przypadku przyjęcia uczennicy (z przeniesienia) należy umożliwić jej uzupełnienie wiadomości i umiejętności wynikających z różnic programowych oraz przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne, o organizacji których pisaliśmy wielokrotnie na naszych stronach WWW (styczeń br.). Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia. Jednak, dla dobra uczennicy należałoby w rozmowie z rodzicami uświadomić ryzyko niepowodzenia szkolnego spowodowanego dużymi różnicami programowymi, zmianą środowiska, koniecznością nadrobienia zaległości, a także egzaminami klasyfikacyjnymi. Wyrażenie zgody przez szkołę na ponowne przyjęcie uczennicy oznacza, że gimnazjum przejmuje odpowiedzialność za jej karierę szkolną i że w ocenie szkoły - uczennica pokona trudności z pomocą właśnie tej szkoły. Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienia – wg mojej opinii – szkoła może odmówić przyjęcia uczennicy. Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.). 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowaniauczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację czy na wniosek dyrektora terapia dla dziecka uczęszczającego do przedszkola może być zorganizowana w siedzibie poradni PP. Przedszkole z powodu braku specjalisty nie może zorganizować terapii wskazanej w orzeczeniu.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w szkole podstawowej może funkcjonować sklepik szkolny prowadzony przez uczniów pod nadzorem nauczyciela? Uzyskane fundusze gromadzone byłyby na książeczce SKO, z przeznaczeniem na wsparcie szkolnych wycieczek i konkursów. Czy ewentualnie taką działalność można powierzyć Radzie Rodziców?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zajęcia terapeutyczne są prowadzone w przedszkolu niepublicznym przez osobę oddelegowaną z firmy zewnętrznej (osoba posiada pełne kwalifikacje pedagogiczne). Zajęcia takie są prowadzone od czerwca 2019 r. Czy koszt takich zajęć można sfinansować z dotacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w szkole podstawowej, mam kwalifikacje do edukacji wczesnoszkolnej, czy po ukończeniu kursu kwalifikacyjnego ( 280 godz.) nabędę kwalifikacje do pracy w gimnazjum? Czy mogę wówczas ubiegać się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (podstawówka i gimnazjum)?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W roku szkolnym 2017/2018 w kl. V jest 7 , w kl. VI 6 a w VII 3. Czy możliwe jest połączenie zajęć wychowania fizycznego w roku szkolnym 2018/2019 w tych trzech klasach?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe