Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne Uczennicę za pierwsze półrocze klasyfikuje szkoła, do której uczęszczała przed przeniesieniem do Państwa szkoły. Ponadto Państwa gimnazjum powinno otrzymać wyniki...

PORADA PRAWNA

29 stycznia 2014 Prawo oświatowe

Jak postąpić w przypadku uczennicy, która ukończyła dwie klasy publicznego gimnazjum i została przeniesiona do 3 klasy niepublicznego gimnazjum przysposabiającego o uprawnieniach szkoły publicznej, w którym była realizowana inna podstawa programowa ( 3 dni nauki+ 2 dni praktyki)? Rodzic ponownie chce przenieść dziecko do publicznego gimnazjum - tydzień przed klasyfikacją śródroczną. Czy jest to możliwe skoro uczennica nie zakończyła nauki w I semestrze i nie była tam klasyfikowana?

Uczennicę za pierwsze półrocze klasyfikuje szkoła, do której uczęszczała przed przeniesieniem do Państwa szkoły. Ponadto Państwa gimnazjum powinno otrzymać wyniki nauczania przed przyjęciem uczennicy. Bowiem podstawą takiego postępowania jest dokumentacja poświadczająca realizację podstaw programowych oraz obowiązku nauki (lub szkolnego). W przypadku przyjęcia uczennicy (z przeniesienia) należy umożliwić jej uzupełnienie wiadomości i umiejętności wynikających z różnic programowych oraz przeprowadzić egzaminy klasyfikacyjne, o organizacji których pisaliśmy wielokrotnie na naszych stronach WWW (styczeń br.). Różnice programowe z zajęć edukacyjnych realizowanych w klasie, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących dane zajęcia. Jednak, dla dobra uczennicy należałoby w rozmowie z rodzicami uświadomić ryzyko niepowodzenia szkolnego spowodowanego dużymi różnicami programowymi, zmianą środowiska, koniecznością nadrobienia zaległości, a także egzaminami klasyfikacyjnymi. Wyrażenie zgody przez szkołę na ponowne przyjęcie uczennicy oznacza, że gimnazjum przejmuje odpowiedzialność za jej karierę szkolną i że w ocenie szkoły - uczennica pokona trudności z pomocą właśnie tej szkoły. Biorąc pod uwagę powyższe uzasadnienia – wg mojej opinii – szkoła może odmówić przyjęcia uczennicy. Podstawa prawna: 1) Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 20 lutego 2004 r. w sprawie warunków i trybu przyjmowania uczniów do szkół publicznych oraz przechodzenia z jednych typów szkół do innych (ze zm.). 2) ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2007 r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowaniauczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych (ze zm.).

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT