Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak powinien wyglądać skład komisji kwalifikacyjnej o nadanie stopnia nauczyciela kontraktowego? Dyrektor (który jest jednocześnie organem prowadzącym), opiekun stażu (nauczyciel kontraktowy) oraz dodatkowo nauczyciel z przedszkola (brak stopnia awansu)?
W skład komisji kwalifikacyjnej musi wchodzić: 1) dyrektor lub wicedyrektor, jako przewodniczący komisji; 2) nauczyciel kontraktowy w przypadku, gdy w placówce nie est zatrudniony nauczyciel mianowany lub dyplomowany; 3) opiekun stażu, którym w niesamorządowej placówce może być nauczyciel kontraktowy (art. 9g ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2018 r., poz. 967 ze zm.). W związku z tym w komisji nie może uczestniczyć nauczyciel – stażysta (wymieniony w pytaniu jako nauczyciel bez stopnia awansu). Tę samą osobę można powołać do komisji jako opiekuna stażu oraz nauczyciela kontraktowego, a wówczas komisja działałaby w składzie 2/3 (§ 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 26 lipca 2018 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli, Dz.U. z 2018 r., poz. 1574). Warto natomiast najpierw upewnić się w kuratorium oświaty, czy kurator nie będzie kwestionował ważności takiego składu i działań komisji kwalifikacyjnej (art. 9h ust. 2 KN.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Szkoła feryjna. Nauczyciel kontraktowy rozpoczął awans na mianowanego w dniu 5.09.2019 r. Nauczyciel przebywał na zwolnieniu lekarskim od 9.12.2019 r. do 13.12.2019 r. – choroba, od 3.01.2020 r. do 10.01.2020 r. – choroba, od 30.06.2020 r. do 5.07.2020 r. – choroba, od 7.08.2020 r. do 20.10.2020 r. – choroba w czasie ciąży, od 21.10.2020 r. do 15.12.2020 r. – urlop macierzyński. O ile dokładnie przedłuża się awans nauczyciela? Czy licząc dni, o które trzeba przedłużyć, liczy się wszystkie dni, wliczając soboty niedziele i święta? Proszę o informację, o ile dni i do kiedy nauczycielowi należy przedłużyć awans?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację jaki skład może mieć komisja kwalifikacyjna na stopień awansu nauczyciela kontraktowego w przedszkolu niepublicznym, gdzie dyrektorem jest nauczyciel kontraktowy a pozostali nauczyciele również posiadają tylko stopień awansu nauczyciela kontraktowego.
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Pytanie dotyczy ścieżki zawodowej na nauczyciela mianowanego. W szkole prywatnej o uprawnieniach szkoły publicznej etat wynosi 34 godziny. Czy w zaświadczeniu dyrektora o zatrudnieniu może być następujący zapis (zgodny z umową o pracę): w dniu wydania zaświadczenia nauczyciel jest zatrudniony w wymiarze 27 godzin dydaktycznych w tygodniu tj. 0,79 etatu, na czas nieokreślony. Czy etaty muszę być przeliczane na tzw. 18?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel 1 września 2019 r. rozpoczął awans zawodowy na nauczyciela dyplomowanego. W 2020 r. był na dodatkowym urlopie opiekuńczym (COVID-19). Dodatkowy urlop opiekuńczy wykorzystywał od poniedziałku do piątku, od 12 marca do 30 kwietnia. Dopiero od 1 maja wykorzystywał opiekę ciągłą do 24 maja, a następnie od 25 maja do 14 czerwca. Czy wydłużenie liczę mu od 1 maja do 14 czerwca, czyli 45 dni? Czy biorę pod uwagę nieobecności od 12 marca do 14 czerwca (w praktyce nauczyciela nie było od 12 marca, ale to nie jest ciągła nieobecność)?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel praktycznej nauki zawodu posiada kwalifikacje zgodnie z § 6 ust. 3 rozporządzenia MEN w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli (Dz. U. z 2017 poz. 1575 ze zm.) tj. świadectwo dojrzałości i dokument potwierdzający kwalifikacje zawodowe, co najmniej dwuletni staż pracy w zawodzie oraz przygotowanie pedagogiczne (150 godz.). Po odbyciu 9-miesięcznego stażu, w sierpniu 2021 r. uzyskał stopień awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego. W dn. 01 września br. nauczyciel złożył wniosek o rozpoczęcie stażu na stopień nauczyciela mianowanego w wymiarze 1 roku i 9 miesięcy. Nauczyciel rozpoczął również studia wyższe. Czy fakt, iż ww. nauczyciel do ukończenia stażu nie uzyska wyższego wykształcenia, może mieć wpływ na otrzymanie stopnia awansu zawodowego nauczyciela mianowanego?
Awans zawodowy Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe