Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak prawidłowo interpretować ilość klas/oddziałów w szkole. Mamy w szkole 24 klasy - jest to technikum i jest 5 różnych zawodów. Ze względu małą ilość uczniów i oszczędności połączyłam dwie pierwsze, dwie drugie, dwie trzecie i dwie czwarte ze sobą. W praktyce to wygląda tak, uczniowie mają przedmioty ogólnokształcące razem, a zawodowe oddzielnie. Jest jeden wychowawca, ale dwa dzienniki. Razem jest średnio w klasie 24 uczniów. Jak liczyć odziały - czy jest ich 24 czy 20? Od ilości oddziałów w szkole zależy ilość wicedyrektorów i dodatek funkcyjny.
Oddziałów jest tyle, ilu wychowawców (20 oddziałów), ponieważ połączenie klas skutkowało utworzeniem po jednej I, II, III i IV klasie, które wspólnie mają przedmioty ogólnokształcące, a w grupach są prowadzone jedynie przedmioty zawodowe (§ 13 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli, Dz.U. z 2017 r., poz. 649).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jak należy realizować treści edukacji zdrowotnej w klasie VII z zajęć wf? Czy podajemy je w trakcie zajęć praktycznych czy mają stanowić oddzielny blok teoretyczny w ramach wf?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Solidarność i ZNP negatywnie zaopiniowały regulamin oceniania nauczycieli w szkole. Czy RP może opiniować w/w regulamin? Czy dyrektor może wprowadzić regulamin? Czy możne oceniać zgodnie z przyjętymi procedurami i nowym regulaminem? Proszę o podstawę prawną.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Przygotowuję arkusz organizacyjny, bardzo proszę o informację jakie pensum mają zajęcia korekcyjno - kompensacyjne,zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno- społeczne, gimnastyka korekcyjno- kompensacyjna i zajęcia dydaktyczno wyrównawcze.Wójt wydał zarządzenie, że wszystkie zajęcia o charakterze terapeutycznym mają pensum 22.Proszę o podstawę prawną. Dziękuję za pomoc.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dyrektor szkoły ma prawo wysłać nauczyciela bez jego zgody na emeryturę, jeśli posiada nabyte prawa tj. 30 lat pracy (na dzień 31.12.2008 r.) ,ale nie posiada wieku emerytalnego i nie wyraża zgody na przejście na emeryturę? Jeśli tak, proszę o podanie przepisu prawnego.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy w świetle obecnie obowiązujących przepisów do Szkolnego Schroniska Młodzieżowego mogę przyjąć każdą osobę dorosłą nie będącą wychowawcą, ani członkiem PTSM i na jakiej podstawie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe