Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak rozliczyć godziny pracy nauczycieli w związku ze zdalnym nauczaniem, czy nadgodziny też się należą?
Zgodnie z § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 r., poz. 493 ze zm.) zajęcia realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia nauczyciel realizuje w ramach pensum obowiązującego go przed dniem wejścia 25 marca 2020 r., a w przypadku godzin zajęć realizowanych powyżej tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych - w ramach godzin ponadwymiarowych; wprowadzenie nauki zdalnej nie zmieniło więc przydziału godzin dla nauczycieli. Natomiast dyrektor ma obowiązek ustalić zasady zaliczania zajęć poprowadzonych z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu kształcenia do wymiaru godzin poszczególnych zajęć realizowanych przez nauczyciela w ramach pensum lub godzin ponadwymiarowych. Reasumując, w czasie nauki zdalnej nie zmniejszyła się ogólna liczba godzin zajęć (nadal nauczyciel realizuje dotychczasową liczbę zajęć, zgodną z wymiarem zatrudnienia lub w godzinach ponadwymiarowych), choć w praktyce są one skrócone z zajęć po 45 minut do zajęć krótszych, ustalonych przez dyrektora. Za faktycznie zrealizowane godziny ponadwymiarowe nauczyciele zachowują prawo do wynagrodzenia, zgodnie z art. 80 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy, Dz. U. z 2019 r., poz. 1040 ze zm. i art. 35 ust. 3 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. - Karta Nauczyciela, Dz. U. z 2019 r., poz. 2215.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- W jaki sposób realizować godzinę dodatkową, z której nauczyciel musi sie wywiązać od 1 września 2009?
- Arkusz monitorowania organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej wydany przez MEN wymaga wskazania liczby uczniów objętych "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia". Czym konkretnie jest ta ścieżka i co ją określa? Uczą się u nas w szkole uczniowie posiadający orzeczenie o kształceniu specjalnym- mają zajęcia z grupą a także wybrane lekcje odbywają się indywidualnie z nauczycielem. Czy te osoby zalicza się do uczniów objętych właśnie "zindywidualizowaną ścieżką kształcenia"?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Ile egzaminów ustnych na maturze w jednym dniu może zdawać maturzysta?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej na Opolszczyźnie. Od wielu lat nauczaliśmy jak gimnazjum dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego jako obowiązkowych, dodatkowo rodzice deklarowali naukę języka niemieckiego jako ojczystego. W bieżącym roku szkolnym zgodnie z reformą i uchwałą Organu zostaliśmy przekształceni w PSP, do której uczęszczają dzieci gimnazjalne i klasa VII. Wszyscy uczą się języków jak dawniej. 8 kwietnia przekazałem arkusz organizacji do opiniowania związkom zawodowym, 10 kwietnia Kurator Opolski wystosował komunikat w którym pisze że, cytuję: uczniowie korzystający z nauki języka niemieckiego jak języka mniejszości narodowej, czyli ojczystego, nie mogą równocześnie uczyć się tego języka jako obcego. To pytanie jak to się ma do decyzji uczniów, rodziców uczniów, którzy zdecydowali, że tak chcą się uczyć j. niemieckiego jako obowiązkowego drugiego i niemieckiego jako ojczystego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy wychowawcy Młodzieżowych Ośrodkach Socjoterapii powinni realizować godziny karciane?
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe