Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak rozliczyć godziny z art. 42 KN jeśli w tygodniu wypadajają dni wolne , np.: 11 listopada, a powyższa goddzina umieszczona jest w planie i przypada na ten dzień.
Stanowisko MEN w sprawie sposobu wykonania przepisu art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b ustawy – Karta Nauczyciela – zaktualizowane w dniu 8 października 2009 r.
Sposób rozliczania godzin, o których mowa w art. 42 ust 2 pkt 2 lit. a i b Karty Nauczyciela. Zajęcia realizowane w wymiarze określonym w art. 42 ust. 2 pkt 2 lit. a i b są rejestrowane i rozliczane w okresach półrocznych w dziennikach zajęć pozalekcyjnych. Zajęcia te powinny być rozliczane z wyłączeniem: ferii zimowych, ferii letnich, dni wolnych od pracy oraz przerw w nauce określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego. Powinny być zatem odpracowane.
Podstawa prawna:
» art. 42 ust. 7a pkt 2 ustawy – Karta Nauczyciela,
» rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 18 kwietnia 2002 r. w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. Nr 46, poz. 432, z późn. zm.),
» § 10 ust. 1 i 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 19 lutego 2002 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz. U. Nr 23, poz. 225, z późn. zm.)
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dodatkowa godzina realizowana może być jako godzina świetlicy?
- Jestem dyrektorem szkoły podstawowej na Opolszczyźnie. Od wielu lat nauczaliśmy jak gimnazjum dwóch języków obcych: angielskiego i niemieckiego jako obowiązkowych, dodatkowo rodzice deklarowali naukę języka niemieckiego jako ojczystego. W bieżącym roku szkolnym zgodnie z reformą i uchwałą Organu zostaliśmy przekształceni w PSP, do której uczęszczają dzieci gimnazjalne i klasa VII. Wszyscy uczą się języków jak dawniej. 8 kwietnia przekazałem arkusz organizacji do opiniowania związkom zawodowym, 10 kwietnia Kurator Opolski wystosował komunikat w którym pisze że, cytuję: uczniowie korzystający z nauki języka niemieckiego jak języka mniejszości narodowej, czyli ojczystego, nie mogą równocześnie uczyć się tego języka jako obcego. To pytanie jak to się ma do decyzji uczniów, rodziców uczniów, którzy zdecydowali, że tak chcą się uczyć j. niemieckiego jako obowiązkowego drugiego i niemieckiego jako ojczystego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Pracuję w Ośrodku wychowawczym jako pedagog mialam 30 godzin pensum, pracując również w niedzielę i sobotę. Co zmieni się w roku szkolnym 2009/10?
- Jakie tematy ( dotyczące bezpieczeństwa- w związku z sytuacja, która miała miejsce w gimnazjum- a mianowicie zabójstwa dziecka) można poruszyć na zebraniu z rodzicami w przedszkolu? Wg informacji z KO każda placówka musi przeprowadzić takie zebranie. Jakie dokumenty należy przytoczyć?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel uczący w klasie maturalnej przedmiotu uzupełniającego Język angielski w biznesie (dla którego nie ustalono podstawy programowej), ale nie uczący w tej klasie języka angielskiego w ramach podstawy programowej może być przewodniczącym zespołu egzaminującego uczniów tej klasy w czasie ustnego egzaminu maturalnego?
Komunikaty MEN, CKE Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe