Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak "technicznie" zorganizować zajęcia wyrównujące różnice w realizacji podstawy programowej uczennicy, która trafiła do naszej szkoły z innej szkoły (jest w klasie drugiej, a w pierwszej nie realizowała przedmiotu zajęcia techniczne i informatyka- u nas te przedmioty realizujemy również w klasie pierwszej). Co z prowadzeniem dokumentacji nauczania w tym przypadku?
Podczas przyjmowania ucznia do szkoły należy przeanalizować różnice w planach nauczania szkół i określić warunki przyjęcia ucznia. W sytuacji, o której mowa w pytaniu proponuję tak ułożyć tygodniowy plan zajęć, by umożliwić uczennicy uczestniczenie w nich z klasą 1.Wg mojej opinii dla uczennicy należy założyć dziennik zajęć dla tych dwóch przedmiotów w celu dokumentowania przebiegu nauczania zajęć technicznych i informatyki. Różnice programowe z obowiązkowych zajęć edukacyjnych realizowanych w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, są uzupełniane na warunkach ustalonych przez nauczycieli prowadzących obowiązkowe zajęcia edukacyjne w tym oddziale. W przypadku ucznia przechodzącego ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej tego samego typu albo szkoły publicznej innego typu, który w szkole, z której przechodzi, nie realizował obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której przechodzi, dyrektor szkoły zapewnia uczniowi warunki do zrealizowania treści nauczania z tych zajęć, do końca danego etapu edukacyjnego. Jeżeli z powodu rozkładu zajęć edukacyjnych lub innych ważnych przyczyn, nie można zapewnić uczniowi przechodzącemu do szkoły publicznej innego typu, warunków do zrealizowania treści nauczania z obowiązkowych zajęć edukacyjnych, które zostały zrealizowane w oddziale szkoły, do której uczeń przechodzi, dla ucznia przeprowadza się egzamin klasyfikacyjny z tych zajęć.
Podstawy programowe: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 13.08.2015 r. w sprawie szczegółowych warunków przechodzenia ucznia ze szkoły publicznej lub szkoły niepublicznej o uprawnieniach szkoły publicznej jednego typu do szkoły publicznej innego typu albo do szkoły publicznej tego samego typu, w szczególności § 7.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam!
Czy koniecznym jest dzielenie na grupy zaawansowania przy nauce języka obcego w kl. IV-VI w szkole podstawowej, jeżeli wszyscy uczniowie uczą się tego języka od pierwszej klasy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W szkole podstawowej prowadzona jest rekrutacja do kl.I zapisano dziecko z niepełnosprawnością ruchową, w tym afazje (dziecięce porażenie). Do tej klasy dwójka rodziców chce zapisać dzieci z poza obwodu (jedno dziecko uczęszczało do oddziału przedszkolnego w szkole). Czy dyrektor może odmówić przyjęcia dzieci? Czy wójt może nakazać dyrektorowi przyjęcie dzieci? Czy rodzic powinien skierować wniosek do dyrektora, czy do wójta? Dzieci z innego obwodu mieszkają w tej samej gminie. Obecnie zapisano 20 uczniów.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczniowi, któremu na prośbę rodziców wyrażono zgodę na nauczanie domowe, a który wyjeżdża na cały rok szkolny zagranicę, można zmienić język obcy obowiązkowy na język dodatkowy (w tym przypadku niemiecki na angielski)? Rodzic wystąpił z wnioskiem o dokonanie zmiany języka. Oba języki w szkole od klasy pierwszej mają realizację zgodną z obowiązującą siatką godzin.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy zostały wydane przepisy, które dokładniej informują o zasadach wprowadzenia od września 2010 r. zajęć o udzielaniu pierwszej pomocy w szkole podstawowej. Pani Minister mówiła w 2009 r., że zostanie wydane odpowiednie rozporządzenie, ale chyba go nie ma.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Do jakiego organu (prowadzącego, czy sprawującego nadzór pedagogiczny) powinien zwrócić się dyrektor szkoły z wnioskiem o sporządzenie oceny pracy.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe