Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania: 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? 2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? 3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?
1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z języka obcego nowożytnego mają odbywać się indywidualnie, albowiem w opinii PPP wskazano zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia właśnie w tym zakresie. Jest to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne z podziałem na te realizowane przez dziecko z oddziałem klasowym + realizowane z nim indywidualnie.
2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to, że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? Tego rozporzadzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie wyjasnia. Zapis mówi jedynie o tym, że tygodniowy wymiar godzin realizowanych indywidualnie z uczniem ustala - z uwzględnieniem opinii poradni - dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę konieczność realizacji przez ucznia całej podstawy programowej, przewidzianej na dany etap edukacyjny.
3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki? Niestety, dyrektorowi w tej sytuacji pozostaje negocjowanie z organem prowadzącym sprawy przydzielenia dodatkowych funduszy na opłacenie tych dodatkowych godzin dla nauczycieli. Musi zatem aneksować projekt organizacyjny na bieżacy rok szkolny.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Witam, proszę o udostępnienie wzorów oświadczeń wymaganych do złożenia na konkurs na stanowisko dyrektora szkoły podstawowej. W ubiegłym roku udało mi się, w tym nie mogę znaleźć. Pozdrawiam i oczekuję na odpowiedź .
- Czy wicedyrektor może wystąpić z wnioskiem o nagrodę Prezydenta dla dyrektora szkoły?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy w statucie i regulaminach szkoły może się pojawić zapis o ponoszeniu przez rodziców uczniów konsekwencji finansowych za dokonane zniszczenia na terenie szkoły i podczas wycieczek.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o wzór uchwały wprowadzającej zmianę w statucie szkoły, która mówi o pozostaniu placówki jako szkoły podstawowej od 1.09.2019 roku
Inne Przeczytaj odpowiedź
- W gminie działa organizacja ZNP. Zgodnie z przepisami, wszyscy pracodawcy składają się na wynagrodzenie prezesa, zatrudnionego w jednej ze szkół. Okazuje się, że jedna z moich nauczycielek – zatrudniona na część etatu u mnie, a na cały etat w innej szkole jest członkiem ZNP. Który pracodawca ponosi koszty związane z wynagradzaniem prezesa? Czy obie szkoły będą proporcjonalnie obciążone tymi kosztami? W takiej sytuacji za jednego członka ZNP płaci się dwa razy?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe