Proszę określić typ placówki, którą Państwo zarządzacie a dokumentacja i treści dla niej będą widoczne jako pierwsze. Szkoła Przedszkole

Dokumentacja dyrektora

SZKOLENIA WIDEO

NIEZBĘDNIK PRAWNY


Nadzor-pedagogiczny.pl Porady prawne 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej,...

PORADA PRAWNA

14 grudnia 2017 Inne

Jak w praktyce zorganizować zajęcia w ramach zindywidualizowanej ścieżki kształcenia dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, który otrzymał opinię z poradni? Poradnia wskazała zakres, w ktorym uczeń nie może brać udziału w zajęciach wspólnie z oddziałem - są to edukacje polonistyczna, matematyczna i przyrodnicza oraz język obcy. Nasuwają się więc pytania: 1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? 2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to,że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? 3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki?

1. Czy należy przez to rozumieć, że zajęcia w ramach tych edukacji powinny odbywać się wyłącznie indywidualnie? Tak – te zajęcia z edukacji polonistycznej, matematycznej, przyrodniczej oraz z języka obcego nowożytnego mają odbywać się indywidualnie, albowiem w opinii PPP wskazano zindywidualizowaną ścieżkę kształcenia właśnie w tym zakresie. Jest to nowa forma pomocy psychologiczno-pedagogicznej, która obejmuje wszystkie zajęcia edukacyjne z podziałem na te realizowane przez dziecko z oddziałem klasowym + realizowane z nim indywidualnie.

2. Skoro dyrektor ma ustalić wymiar godzin to czy oznacza to, że ustalony wymiar nie musi odpowiadać liczbie godzin z ramowego statutu? Tego rozporzadzenie w sprawie organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej nie wyjasnia. Zapis mówi jedynie o tym, że tygodniowy wymiar godzin realizowanych indywidualnie z uczniem ustala - z uwzględnieniem opinii poradni - dyrektor szkoły, biorąc pod uwagę konieczność realizacji przez ucznia całej podstawy programowej, przewidzianej na dany etap edukacyjny.

3. Jeśli ZŚK ma być organizowana z godzin do dyspozycji dyrektora, (których już w tym roku szkolnym nie ma) to skąd wziąć na to środki? Niestety, dyrektorowi w tej sytuacji pozostaje negocjowanie z organem prowadzącym sprawy przydzielenia dodatkowych funduszy na opłacenie tych dodatkowych godzin dla nauczycieli. Musi zatem aneksować projekt organizacyjny na bieżacy rok szkolny.

 

Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom​.

Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.


Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.

Zamów bezpłatny biuletyn informacyjny. Śledź na bieżąco:
  • Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
  • Porady i opinie ekspertów.
  • Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
  • Bieżące informacje prasowe





Copyright 2024 Forum Media Polska sp. z.o.o | Redesign: Duind.com

ZAWARTOŚĆ

KONTAKT