Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak wprowadzić do planu nauczania w liceum przedmiot na poziomie rozszerzonym, zachowując przy tym tygodniowy wymiar godzin zajęć?
Aby wprowadzić poprawkę do szkolnego planu nauczania, należy dokładnie przeanalizować i przeliczyć zrealizowane godziny zajęć edukacyjnych zgodnie z rozporządzeniem w sprawie ramowych planów nauczania w szkołach publicznych oraz uwzględnić potrzeby uczniów w tym zakresie.
Co najmniej 2 przedmioty na poziomie rozszerzonym
W myśl pkt 3 załącznika nr 7 do rozporządzenia w sprawie ramowych panów nauczania w szkołach publicznych dyrektor, po zasięgnięciu opinii:
• rady liceum,
• rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego – jeżeli rada liceum nie została powołana,
i uwzględnieniu zainteresowania uczniów oraz możliwości organizacyjnych, kadrowych i finansowych liceum, ustala przedmioty realizowane w zakresie rozszerzonym, spośród których uczeń wybiera od 2 do 4 przedmiotów.
Co najmniej jednym z przedmiotów rozszerzonych powinna być: historia, geografia, biologia, chemia lub fizyka.
Zatem w pierwszej kolejności jak najszybciej należy zdiagnozować potrzeby uczniów oraz możliwości organizacyjne wprowadzenia przedmiotu historia w zakresie rozszerzonym.
Należy rozważyć wprowadzenie grup oddziałowych lub międzyoddziałowych
Następnie, po dokonanym rozpoznaniu, o ile istnieje taka potrzeba, uwzględniając możliwość tworzenia grup oddziałowych, międzyoddziałowych oraz – za zgodą organu prowadzącego grup międzyszkolnych (pkt 6 załącznika nr 7 rozporządzenia) – należy wprowadzić do szkolnego planu nauczania przedmiot uzupełniający historia i społeczeństwo.
Warto pamiętać, że historia w zakresie rozszerzonym jest realizowana po uprzednim zrealizowaniu jej w zakresie podstawowym (pkt 8 załącznika nr 7).
Niezrealizowane godziny należy nadrobić
Przy dokonywaniu zmian w szkolnym planie nauczania konieczne jest przeliczenie dotychczas zrealizowanych godzin, aby w trzyletnim okresie nauczania na przedmioty w zakresie rozszerzonym i przedmioty uzupełniające było przeznaczonych łącznie co najmniej 870 godzin (pkt 2 załącznika nr 7).
Należy przy tym pamiętać, że tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin nie może przekroczyć 32 godzin w klasie II i 29 godzin w klasie III (pkt 10 załącznika nr 7).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy jeśli zajęcia rehabilitacyjne prowadzone w ramach rewalidacji odbywają się po godzinie 13 {a Niepubliczny Punkt Przedszkolny jest czynny w godzinach8-13}to można rozliczyć je z subwencji?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Na podstawie jakiego rozporządzenie i na jakich drukach zakładamy arkusze ocen dla uczniów klas pierwszych i siódmych szkoły podstawowej?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Naszą szkołę podstawową i gimnazjum prowadzi stowarzyszenie i jesteśmy placówkami wewnętrznymi (posiadamy taki sam NIP i REGON).Czy mamy obowiązek zakładać oddzielne konta w banku, na które Gmina będzie przekazywała dotację?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Czy na każdą wycieczkę , wyjście poza teren szkoły ( zwiedzanie miasta, wyjście na lekcję muzealna, wyjście do muzeum, grę miejską) muszę wypisywać kartę wycieczki? Czy jeśli nauczyciel wychodzi i przeprowadza grę miejską w terenie przez 4 godziny dydaktyczne, a ma ich z tą grupą w planie tylko 2, czy muszę mu zapłacić nadgodziny, czy jest to traktowane jako wycieczka?
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o przygotowanie wzoru protokołu komisji w sprawie selekcji księgozbioru w oparciu o obowiązujące przepisy i podanie podstawy prawnej.
Inne Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe