Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jak zorganizować prowadzenie zajęć rewalidacyjnych i logopedycznych w przedszkolu, wynikających z orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego? Czy zajęcia te mogą odbywać się w czasie 5 bezpłatnych godzin? Przedszkole zorganizowane jest przy szkole podstawowej i pracuje 5 godzin dziennie.
Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym zajęcia rewalidacyjne dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i zajęcia logopedyczne (specjalistyczne) stanowiące formę udzielanej dzieciom pomocy psychologiczno-pedagogicznej - są zajęciami dodatkowymi, prowadzonymi na wniosek rodziców/opiekunów dziecka. Przy czym rewalidacją określa się te formy wsparcia dziecka, które nie są pomocą psychologiczno-pedagogiczną. Zatem, ani zajęcia rewalidacyjne, ani zajęcia logopedyczne nie mogą odbywać się w czasie pięciu godzin realizacji podstawy programowej. Zorganizowanie tych zajęć w czasie przeznaczonym na jej realizację stanowiłoby naruszenie przepisów i ograniczenie prawa dziecka do bezpłatnego realizowania podstawy w gwarantowanym ustawowo czasie - minimum 5 godzin dziennie.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Moje pytanie dotyczy planu nadzoru. Czy jako przedszkole niepubliczne muszę go mieć? Wcześniej trafiło mi się na tej stronie, że nie ma wymogu posiadania planu nadzoru w przedszkolu niepublicznym. Czy to prawda? I w takim razie z jakich dokumentów będzie mnie kontrolowało kuratorium?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy uczeń IIIklasy gimnazjum ur. 29.12.1989r. z niepełnosprawnością sprężoną (niepełnosprawność umysłowa w stopniu umiarkowanym i niepełnosprawność ruchowa) nabytą po wypadku komunikacyjnym (2005r.), może kontynuować dotychczasową naukę w Publicznym Gimnazjum do jego ukończenia w czerwcu 2011r.
Opinia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej z 6.10.2010r. zaleca zapewnienie nauki do końca gimnazjum z kontynuacją nauczania indywidualnego kształcenia specjalnego dla ucznia z upośledzeniem umyslowym w stopniu umiarkowanym.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Co powinien zawierać plan nadzoru pedagogicznego przedszkola,które jest nowo założone? Dopiero zaczynam swoją działalność.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel świetlicy chce zorganizować dla uczniów wycieczkę w góry. Nie ma ukończonego kursu kierowników wycieczek. Czy w takiej sytuacji może być kierownikiem wycieczki czy tylko opiekunem?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy dziecko z orzeczenie o niepełnosprawności umiarkowanej, może uczęszczać do szkoły ogólnodostępnej powyżej 8-go roku życia? Do którego roku życia może uczęszczać do klasy "0"?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe