Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna klasyfikowania ucznia w danej szkole, jeśli przechodzi przed samym zakończeniem I semestru ze szkoły publicznej do szkoły niepublicznej na prawach szkoły publicznej przy Młodzieżowym Ośrodku Socjoterapii? Czy dopuszczalne jest klasyfikowanie w poprzedniej szkole, jeśli przyjęcie następuje na kilka dni przed Radą Pedagogiczną w nowej szkole?
W art. 164 ust. 2 PO uregulowane jest jedynie przejście ucznia do szkoły tego samego typu, po dokonaniu oceny zakresu kształcenia zrealizowanego w szkole, do której uczeń uczęszczał, na podstawie kopii arkusza ocen ucznia, poświadczonej za zgodność z oryginałem przez dyrektora szkoły, do której uczeń uczęszczał. Natomiast brak jest ustawowej regulacji odnośnie klasyfikowania ucznia w takim przypadku. W związku z tym należy uznać, że jeśli uczeń nie jest klasyfikowany w poprzedniej szkole, ponieważ przed jej opuszczeniem nie nadszedł statutowy termin klasyfikacji, uczeń jest objęty klasyfikowaniem w nowej szkole na podstawie arkusza ocen i zasadach określonych w wewnątrzszkolnym systemie oceniania (art. 44f ust. 2, art. 44h ust. 1 i 6-7, art. 44i ust. 3 UoSO). Ustawa UoSO nie przewiduje przypadku klasyfikowania osoby, która już nie jest uczniem danej szkoły.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Pytanie dotyczy szkoły podstawowej 6-letniej przekształconej w szkołę 8-letnią. Proszę o podanie podstawy prawnej uchwał Rady Pedagogicznej podjętych w dniu 31 sierpnia 2017 r., a dotyczących roku 2017/2018 np. dotyczących planu pracy szkoły; opinii dotyczącej organizacji pracy szkoły, w tym tygodniowego rozkładu zajęć; nt. przydziału nauczycielom stałych prac i zajęć w ramach wynagrodzenia? Czy podstawą podjęcia tych uchwał powinna być jeszcze ustawa o systemie oświaty (obowiązująca w tym zakresie do 31.08.2017 r.), czy już podstawą uchwał powinny być już zapisy Ustawy Prawo Oświatowe (mimo, że ustawa wchodzi w życie dopiero w dniu 1 września 2017 r.), z ewentualnym odniesieniem się do zapisów zawartych w ustawie Przepisy prowadzające ustawę Prawo oświatowe (chodzi mi o art. 307 tej ustawy)?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W którym miejscu dokładnie w arkuszu ocen mam wpisać, że uczeń kontynuuje naukę w klasie pierwszej?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jakie sprawozdania powinien przygotować nauczyciel oraz dyrektor po I semestrze jeśli chodzi o przedszkole?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Witam serdecznie i uprzejmie proszę o wyjaśnienie, czy w ramach 2 godzin z art.42KN można realizować zadania na rzecz ucznia. Spotkałam się z taką interpretacją i się z nią nie zgadzam. Moim zdaniem, zadania na rzecz ucznia można realizować nawet w domu bez obecności ucznia.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Jak dokumentować organizację i kontrolę zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z upośledzeniem w stopniu lekkim?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe