Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaka jest podstawa prawna rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem zatrudnionym w pełnym wymiarze godzin na podstawie mianowania zatrudnionym w Zespole Szkół w skład którego wchodzą wygaszane oddziały gimnazjum (przekształcenie w szkołę podstawową), szkoła podstawowa, technikum oraz branżowa szkoła I stopnia- w tym szkoły specjalne. Czy należy stosować art. 20 KN, czy art. 225 przepisy wprowadzające ustawę Prawo Oświatowe?
Na podstawie art. 225 ust. 12 ustawy z dnia 14.12.2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe, w okresie do dnia 29 lutego 2020 r. przepisy ust. 1-11 stosuje się odpowiednio również do nauczycieli zatrudnionych w szkołach, w których są prowadzone klasy dotychczasowego gimnazjum.
Zgodnie z art. 14 ust. 2 Karty Nauczyciela, w przypadku zatrudnienia w zespole szkół akt mianowania i umowa o pracę powinny określać także typy (rodzaje) szkół w zespole, w których pracuje nauczyciel.
Z pytania wynika, że gimnazjum zostało przekształcone w szkołę podstawową, zatem w tej szkole prowadzone są klasy dotychczasowego gimnazjum i do nauczycieli w niej zatrudnionych (o czym świadczy zapis w umowie lub akcie mianowania) stosuje się przepisy art. 225 ustawy Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo oświatowe.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem organem prowadzącym i jednocześnie dyrektorem niepublicznej szkoły podstawowej z uprawnieniami szkoły publicznej.Prowadzę szkołę od 3 lat i mam pozwolenie na prowadzenie tej placówki do 2020 roku. Zgodnie z kodeksem pracy niektóre umowy powinny być zawarte od 01.września 2018 r. na czas nieokreślony.Czy jest możliwość zawarcia odpowiedniej klauzuli w tych umowach,w związku z ograniczonym terminem prowadzenia szkoły do 2020 roku?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informacje w sprawie zatrudnienia w szkole opiekunki, zatrudnionej do opieki dziecka niepełnosprawnego, poruszającego się na wózku inwalidzkim- dziecko uczęszcza do tz. zerówki. Dziecko posiada orzeczenie o kształceniu specjalnym w związku z niepełnosprawnością ruchową PPP do ukończenia pierwszego etapu edukacyjnego. Czy opiekunkę należy podpisać umowę na cały okres wskazany w/w orzeczeniu, czy należy zatrudnić od 1 września do czerwca tak jak dziecko uczęszcza do szkoły. Bardzo dziękuję za wyjaśnienie tej ważnej dla mnie kwestii.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy opiekunowi stażu należy się dodatek, gdy jego podopieczny do końca roku będzie przebywał na zwolnieniu lekarskim?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel kontraktowy zatrudniony od dnia 01.09.2013 - czas nieokreślony na 10/18 etatu. Od 26.06.2015 przebywa na urlopie macierzyńskim i rodzicielskim do 23.04.2015r. Później wykorzystuje zaległy urlop za rok 2015 . Od przyszłego roku nie mamy dla nauczyciela etatu czy możemy mu zmniejszyć etat do 9/18 ? Albo wypowiedzieć umowę w jakim terminie ? Do końca maja 2016?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Zwracam się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytanie.Nauczyciel muzyki od września 2018 r. przeszedł w stan nieczynny do lutego 2019 r. z powodu braku etatu po wygaszanym gimnazjum.W roku szkolnym 2016/17 nauczyciel miał następujące pensum: 10/18 w gimnazjum i 3/18 w szkole podstawowej. Czy taka osoba może być zatrudniona w innej szkole na 5/18 pozostając w stanie nieczynnym. Czy mogę powołać się na art. 20 pkt. 8 Karty Nauczyciela. Dyrektor szkoły w której pracował nauczyciel poinformował ,że w stosunku do nauczycieli wygaszanego gimnazjum stosuje się inne przepisy.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe