Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jaki dziennik powinien prowadzić nauczyciel realizujący dodatkowe zajęcia lekcyjne z języka polskiego dla dziecka powracającego zza granicy? Czy jest to forma udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej? Czy w dzienniku powinien być program indywidualnej pracy z dzieckiem, czy może plan pracy z dzieckiem?
Dodatkowe zajęcia z języka polskiego dla ucznia powracającego z zagranicy nie są formą pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Są jedynie dodatkowym, czasowym wsparciem edukacyjnym, jakie przysługuje temu dziecku. Zgodnie z § 11.1 rozporządzenia MEN z dnia z dnia 25 sierpnia 2017 r. w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji (Dz.U. z 31 sierpnia 2017r, poz.1646) zajęcia te dokumentuje się w Dzienniku zajęć innych, wpisując tam (§ 11.2): imię i nazwisko ucznia, daty i tematy przeprowadzonych zajęć, liczbę godzin tych zajęć oraz odnotowuje się obecność ucznia na zajęciach. Przeprowadzenie zajęć nauczyciel potwierdza podpisem.
Wspomnianemu uczniowi, poza dodatkowymi zajęciami z języka polskiego, przysługuje oddzielnie także pomoc psychologiczno-pedagogiczna w formie odpowiadającej jego indywidualnym potrzebom i możliwościom, np. grupowych zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z języka polskiego.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Proszę o informację w jaki sposób szkoła może ubiegać się, do kogo się zgłosić w celu wyrabiania dla uczniów e-legitymacji?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- W czasie kontroli wydatkowania dotacji pracownik z urzędu gminy zarzucił mi, że liczba dzieci wykazana przeze mnie w m-cu lipcu i sierpniu jest mniejsza niż podałam w informacji. Uchwała nr XXXV/346/2014 Rady miejskiej w Dobrodzieniu mówi, że "w miesiącach lipiec i sierpień dotacja przekazywana jest szkołom zgodnie z liczbą uczniów wykazanych w czerwcu". Pracownik ma zastrzeżenia do tego, że nie ma tu ujętego przedszkola. Jak do tego się odnieść?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy zajęcia rehabilitacyjne realizowane w ramach rewalidacji muszą odbywać się pod nadzorem nauczyciela jeśli rehabilitant nie ma przygotowania pedagogicznego?
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Poproszę o raport oraz ankiety dla rodziców ewaluacji wewnętrznej odnośnie wymagania "rodzice są partnerami przedszkola".
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Czy w ramowych planach nauczania obowiązkiem dyrektora jest planować zajęcia z wdżwr na pięcioletni cykl kształcenia? Proszę o podstawę prawną.
Nadzór pedagogiczny Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe