Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie arkusze ocen obowiązują w szkole podstawowej dla uczniów kl I, IV, VII?
Na ten temat pisaliśmy wielokrotnie, m. in. 15.09, w październiku oraz listopadzie .br., polecamy szczegółową analizę treści.Arkusze ocen uczniów szkoły podstawowej, gimnazjum i szkoły ponadgimnazjalnej, założone na drukach według dotychczasowych wzorów, są prowadzone na tych drukach do czasu zakończenia przez ucznia nauki w danej szkole.23. Arkusze ocen ucznia lub słuchacza mają format A4 (210 × 297 mm), z tym że w przypadku arkuszy ocen założonych na drukach według wzorów nr 63h i 63i określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia strony pierwsza i ostatnia mają format A4 (210 × 297 mm), a kolejne strony mają format A3 (420 × 297 mm). Arkusze ocen wypełniane pismem komputerowym są drukowane jednostronnie.24. Na arkuszach ocen po wpisaniu wyników klasyfikacji rocznej lub semestralnej uzyskanych w klasie programowo najwyższej lub semestrze programowo najwyższym szkoły danego typu należy w kolejnej kolumnie wpisać wyniki klasyfikacji końcowej, z uwzględnieniem przepisów § 7 rozporządzenia.25. Do arkuszy ocen uczniów gimnazjum założonych na drukach według wzorów nr 55a i 56a określonych w załączniku nr 3 do rozporządzenia dołącza się informację o udziale ucznia w realizacji projektu edukacyjnego, sporządzoną i podpisaną przez nauczyciela – opiekuna projektu edukacyjnego, zawierającą rok szkolny, w którym projekt edukacyjny był realizowany,i temat projektu edukacyjnego, a w przypadku zwolnienia ucznia z realizacji projektu edukacyjnego – informację o tym zwolnieniu.Oznacza to, że uczeń kontynuuje naukę w szkle podstawowej, zatem wpisu dokonuje się na rozpoczętym arkuszu w tej szkole z aktualnym wpisem obowiązujących przedmiotów.53 MEN-I/37/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży oraz dla słuchaczy szkołypodstawowej dla dorosłych prowadzonej w formie stacjonarnej53a MEN-I/37a/2 dla uczniów szkoły podstawowej dla dzieci i młodzieży.
Podstawa prawna: ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 18 stycznia 2017 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy w czasie nauki na odległość można stawiać oceny niedostateczne, np. za brak pracy domowej, brak przesłanych zadań, itp?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 27 sierpnia 2019 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków od roku szkolnego 2019/2020 arkusz ocen uczniów klasy IV powinien być prowadzony według wzoru nr 44.
Czy taki arkusz powinien być założony od strony pierwszej czy powinien być kontynuacją arkusza nr 37b/2?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Ile razy można wydłużyć etap edukacyjny dla ucznia z upośledzeniem w stopniu umiarkowanym? Już raz wydłużono etap w kl. V, o 1 rok. Obecnie uczeń jest w kl. VI i ma 15 lat. Czy etap edukacyjny można jeszcze wydłużyć o rok?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Protokoły Rady Pedagogicznej zapisywane są w formie elektronicznej, drukowane, podpisywane i tworzona jest z nich księga protokołów. Wszystko zgodnie z Regulaminem Rady i Statutem szkoły. Księga protokołów udostępniana jest zainteresowanym. Nauczyciele wystąpili z wnioskiem o udostępnienie na stronie szkoły protokołów Rady. Czy nie jest to naruszeniem tajemnicy danych osobowych ? Czy nasze procedury są prawidłowe? Bardzo proszę o wskazanie właściwej drogi udostępniania protokołów Rady Pedagogicznej.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do tej pory deklaracje kontynuacji pobytu w bursie otrzymywali obligatoryjnie wszyscy uczniowie. Mam pytanie - czy możemy wprowadzić np. regulamin lub inne zasady co do warunków otrzymania deklaracji. Nie wszyscy uczniowie przestrzegają zasad jakie obowiązują w placówce np. porządki w pokojach, brak wypisów w zeszycie wyjść itd. Jeśli można coś zrobić z tym problemem to czy jest jakiś przepis prawny bo w momencie nie otrzymania kontynuacji zaczną się wycieczki rodziców, którzy uważają że problem nie dotyczy ich dzieci.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe