Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie formy pomocy w świetle prawa oświatowego przysługują uczniowi posiadającemu orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na afazję ruchową?
Żaden obowiązujący przepis, a w szczególności ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2019 r., poz. 1148 ze zm., ani rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017 r., poz. 1578) nie określa, jakie formy pomocy przysługują dziecku z jakimś konkretnym rodzajem niepełnosprawności, z uwagi na bardzo indywidualne potrzeby każdego dziecka z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego. W pierwszej kolejności należy zapoznać się z zaleceniami poradni, zawartymi w orzeczeniu, które placówka ma obowiązek w pełni realizować (§ 5 pkt 1 ww. rozporządzenia). Konkretne formy pomocy i rodzaj zajęć niezbędnych do ich realizacji dla danego dziecka ustala zespół nauczycieli i specjalistów w indywidualnym programie edukacyjno – terapeutycznym, a na jego podstawie dyrektor wyznacza program zajęć i specjalistów je realizujących (§ 6 ust. 1 – 5, § 7 ust. 8 - 10 ww. rozporządzenia).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Od którego roku o uznanie kwalifikacji nauczycielowi należy zgłaszać się do Kuratora Oświaty ?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Nauczycielka w szkole ponadgimnazjalnej zarzuciła, że dyrektor bezpodstawnie kazał realizować zajęcia dodatkowe w wymiarze 1 godz. wynikające z art 42 pkt 2 ust 2 (dawna karciana). Wiem, że karcianej już nie ma, a dyrektorowi pozostawiono decyzję na co przeznaczy tę dawną godzinę. W mojej szkole została ona przeznaczona na zajęcia rozwijające zainteresowania i przygotowujące do matury i bez wyjątku prowadzić je mieli wszyscy nauczyciele i dokumentować je w dzienniku zajęć dodatkowych. Kto ma rację i czy jako dyrektor nie wymagam za dużo? Proszę o interpretację.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy nauczyciel- pracownik szkoły podstawowej- który jest członkiem Uczniowskiego Klubu Sportowego, ma prawo do dodatkowych dni wolnych od pracy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy dopuszcza się możliwość zabrania przez nauczyciela dziennika lekcyjnego do domu?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy psycholog szkolny dokonujący obserwacji zachowania ucznia ma prawo uczestniczyć w lekcji tego ucznia bez uzyskania zgody nauczyciela prowadzącego wówczas lekcję?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe