Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje ma posiadać nauczyciel wspomagający dla dziecka z zespołem Aspergera w szkole podstawowej, jeśli rodzice przynieśli orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dziecka z powodu zespołu Aspergera. Czy w przedszkolu obowiązują te same kwalifikacje?
Zgodnie z § 7 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym, Dz.U. z 2017 r., poz. 1578 w ogólnodostępnej szkole i przedszkolu, w których kształceniem specjalnym są objęci uczniowie posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na autyzm, w tym zespół Aspergera, zatrudnia się dodatkowo nauczycieli posiadających kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych lub specjalistów, w zależności od treści zaleceń. Przepisy ściśle nie określają specjalizacji takiego nauczyciela, dlatego odnośnie poziomu wykształcenia stosuje się § 3 i 4 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm., zgodnie z którymi do prowadzenia zajęć w przedszkolu i szkole podstawowej wymagany jest co najmniej stopień licencjata z pedagogiki specjalnej oraz zalecane jest zrealizowanie na studiach zajęć np. z rehabilitacji, terapii lub edukacji osób z autyzmem lub ukończenie na studiach wyższych specjalizacji obejmującej tę tematykę lub podyplomowych dotyczących pracy z dziećmi z autyzmem..
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Wicedyrektor szkoły uległ wypadkowi w szkole. Przebywa na zwolnieniu lekarskim od 8.01.2018 do ( na razie) 9.03.2018. ?
Od 1.03.2018 zgodnie z Uchwała Rady Miasta przyznaję nauczycielom nowy dodatek motywacyjny. Uchwała ta mówi, że niezdolność do pracy powyżej 30 dni jest jest jednoznaczna z utratą prawa do dodatku motywacyjnego. Nic nie mówi o przyczynach L4, np. po wypadku w pracy. Czy nieprzyznanie dodatku motywacyjnego w tym przypadku będzie zgodne z prawem? Obowiązki wicedyrektora, oprócz swoich obowiązków wykonują 2 inne osoby, które chciałabym za to docenić dodatkiem motywacyjnym?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- W związku z rezygnacją z pracy i rozwiązaniem umowy na zasadzie porozumienia stron w szkole od stycznia 2019 r. był wolny etat dla nauczyciela wychowania fizycznego. W lutym zatrudniłam nowego nauczyciela na umowę na czas nieokreślony. W związku z tym mam pytanie co z urlopem wypoczynkowym dla zatrudnionego w lutym nauczyciela w czasie wakacji? Czy powinien wykorzystać tylko tyle dni ile wynika z wyliczenia proporcjonalnie do okresu zatrudnienia? Jeżeli tak, to czy powinien pracować w pozostałe dni wakacji i jakie zajęcia powinien prowadzić?
- Nauczyciel z dniem 01 września 2018 r. został powołany na stanowisko w-ce dyrektora. Czy w związku z powyższym przysługuje mu urlop wypoczynkowy proporcjonalny do zatrudnienia na tym stanowisku w 2018 r. z wymiaru 35 dni?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciele wyjeżdżają na dwudniową wycieczkę, jak rozliczyć i zapłacić nauczycielom ten czas na wycieczce? Proszę o podstawę prawną.
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o określenie stawki zaszeregowania nauczyciela, który ukończył studia wyższe na kierunku pedagogika oraz studia podyplomowe na kierunku przygotowanie pedagogiczne, która otrzymała misję tymczasową. W/w jest na 3 semestrze studiów podyplomowych - Studium Teologii w Warszawie. Czy zgodnie z rozporządzeniem co do wysokości minimalnych stawek wynagrodzenia zasadniczego nauczycieli (nauczyciel stażysta ) powinna otrzymywać wynagrodzenie zasadnicze jako nauczyciel tytuł zawodowy magistra z przygotowaniem pedagogicznym ( 2265,00 zł), czy w wysokości (1513,00 zł) jako pozostałe wykształcenie?
Kadry Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe