Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie kwalifikacje zawodowe -kierunek studiów musi posiadać nauczyciel, aby mógł być zatrudniony w międzyszkolnej bursie?
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (w tym w bursach), posiada osoba, która ukończyła: 1) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) zgodnym z prowadzonymi zajęciami oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 2) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku, którego efekty uczenia się w zakresie wiedzy i umiejętności obejmują treści prowadzonych zajęć, wskazane w podstawie programowej dla tego przedmiotu na odpowiednim etapie edukacyjnym oraz posiada przygotowanie pedagogiczne lub 3) studia drugiego stopnia lub jednolite studia magisterskie, na kierunku (specjalności) innym niż prowadzone zajęcia i ponadto studia podyplomowe w zakresie prowadzonych zajęć oraz posiada przygotowanie pedagogiczne (§ 3 ust. 1 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 sierpnia 2017 r. w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli, Dz.U. z 2017 r., poz. 1575 ze zm.).
Kwalifikacje do zajmowania stanowiska nauczyciela w placówkach zapewniających opiekę i wychowanie uczniom w okresie pobierania nauki poza miejscem stałego zamieszkania (m.in. w bursie) posiadają również osoby, które ukończyły studia pierwszego stopnia prowadzone na podstawie przepisów obowiązujących przed 21.02.2012 r. oraz spełniają pozostałe wymagania kwalifikacyjne (§ 29 ust. 1 ww. rozporządzenia).
Za kierunek (specjalność) zgodny z prowadzonymi zajęciami przez wychowawcę bursy uważa się pedagogikę opiekuńczo – wychowawczą, a nauczyciel musiałby posiadać tytuł magistra (lub wyjątkowo licencjata, w zależności od terminu trwania studiów) w zakresie tej pedagogiki lub zrealizować zagadnienia z pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej na innym kierunku studiów lub ewentualnie ukończyć studia podyplomowe z pedagogiki opiekuńczo - wychwawczej obok innych studiów oraz dodatkowo przy każdym z ww. wariantów wykształcenia musiałby posiadać przygotowanie pedagogiczne.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy dyrektor przedszkola może zatrudnić na stanowisku nauczyciela córkę, która posiada tytuł licencjata wychowania przedszkolnego?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Nauczyciel zatrudniony na czas nieokreślony chce zmienić pracę w ciągu roku szkolnego (znalazł pracę w innej szkole), jaki powinien być okres wypowiedzenia i czy musi być zgoda dyrektora?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dyrektor chce wypowiedzieć sprzątaczce umowę o pracę z dniem 01 lipca, z faktu iż w czasie wakacji następuję zmniejszenie obowiązków i nie ma potrzeby zatrudnienia tylu pracowników. Czy można z takiego powodu wypowiedzieć umowę o pracę i czy jako pracodawca nie naruszy prawa chcąc od września zatrudnić kolejną lub tą samą osobę na tym stanowisku? Czy jest w przepisach prawa wskazany okres, przez który pracodawca nie może zatrudnić nikogo na takim stanowisku na którym nastąpiło rozwiązanie umowy z w/w powodu? Czy osobie takiej należy się odprawa?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Od 10 marca do 28 marca 2014 r. zatrudniłam nauczyciela przedmiotów zawodowych (fryzjerka) na kursie dokształcającym dla młodzieży ze stawki 1513 zł, w wymiarze 12/18 godz. Główne miejsce pracy nauczycielki to zakład fryzjerski. Czy w takiej sytuacji należy się jej dodatek wyrównawczy do minimalnego wynagrodzenia?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Dot. przeniesienia pracownika niepedagogicznego szkoły. Z dniem 1 września 2017 r. gimnazjum zostanie włączone w struktury szkoły podstawowej (powstanie ośmioletnia szkoła podstawowa z oddziałami gimnazjalnymi do wygaszenia). Zgodnie z Przepisami wprowadzającymi ustawę – Prawo oświatowe pracownicy niepedagogiczni gimnazjum staną się z mocy prawa pracownikami szkoły, do której zostanie włączone gimnazjum. Obecnie w obydwóch placówkach funkcjonują dwa analogiczne stanowiska: sekretarz szkoły i kierownik gospodarczy/ administracyjny. Wszyscy 4 pracownicy zatrudnieni są na umowę o pracę na czas nieokreślony, posiadają wyższe wykształcenie, ale różny staż pracy. Czy do czasu wygaszenia gimnazjum będą mogły funkcjonować równolegle dwa stanowiska sekretarza szkoły (ds. szkoły podstawowej i ds. oddziałów gimnazjalnych)? Czy w placówce mogą funkcjonować równolegle dwa stanowiska kierowników – np. kierownik gospodarczy i kierownik administracyjny? Czy dopuszczalne jest funkcjonowanie (w przypadku braku podstaw lub braku zgody organu do utworzenia 2 równoległych stanowisk kierowniczych) 2 zastępcy kierownika gospodarczego? Jeśli tak, to do jakiej grupy stanowisk zaliczyć należy takie stanowisko, jaka będzie kategoria zaszeregowania i czy należy się dodatek funkcyjny? Czy w związku z przekształceniem szkół istnieje rozwiązanie prawne umożliwiające przeniesienie pracownika zatrudnionego obecnie na stanowisku z grupy stanowisk pomocniczych (kier. gospodarczy – kat.XIII) na stanowisko z grupy stanowisk urzędniczych (gł. specjalista – kat.XII) bez konieczności przeprowadzenia naboru? (z sekretarza– kat.XII na specjalistę – kat.VIII)? Czy w związku z reorganizacją jednostki i koniecznością utworzenia dodatkowych stanowisk administracyjnych w szkole dyrektor może zmienić warunki zatrudnienia pracownikom obecnie zajmującym (na stanowisku sekretarza i kierownika) – przenieść ich na stanowiska (specjalisty i gł.specjalisty), w celu umożliwienia przeniesienia na zwolnione stanowiska (sekretarza i kierownika) pracowników przejmowanych z gimnazjum, bez naborów? Czy w odniesieniu do takich pracowników będzie miał zastosowania art. 23 u.p.s. dotyczący przeniesienia na inne stanowisko, czy przeniesienia takiego można dokonać na podstawie porozumienia zmieniającego (art. 353 1 KC)?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe