Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jakie przepisy regulują awans zawodowy w tym roku szkolnym (2017/18) nauczyciela stażysty na kontraktowego? Wg jakich przepisów przeprowadzać rozmowę i powołowywać komisje i kto w komisji itp.?
Podany w załączniku do niniejszego obwieszczenia tekst jednolity ustawy nie obejmuje art. 123–133, art. 135–142, art. 144, art. 146 i art. 147 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych (Dz. U. poz. 2203), które stanowią: Art. 125. Staż na kolejny stopień awansu zawodowego nauczyciela rozpoczęty i niezakończony przed dniem 1 września 2018 r. jest odbywany według dotychczasowych przepisów. Art. 126. Do postępowań o nadanie nauczycielom stopnia awansu zawodowego, wszczętych i niezakończonych przed dniem 1 września 2018 r., stosuje się przepisy dotychczasowe. Art. 127. W przypadku nauczycieli, którzy zakończyli staż na kolejny stopień awansu zawodowego przed dniem 1 września 2018 r., lecz do tego dnia nie otrzymali oceny dorobku zawodowego za okres stażu lub nie złożyli wniosku o podjęcie postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu jest dokonywana oraz postępowanie kwalifikacyjne lub egzaminacyjne jest prowadzone według dotychczasowych przepisów. Art. 128. W przypadku nauczyciela stażysty, który w dniu 1 września 2018 r. odbywa staż na kolejny stopień awansu zawodowego, rozpoczęty z początkiem roku szkolnego 2017/2018, ocena dorobku zawodowego nauczyciela za okres stażu jest dokonywana oraz postępowanie kwalifikacyjne na stopień nauczyciela kontraktowego jest prowadzone według dotychczasowych przepisów. Art. 129. W przypadku nauczyciela kontraktowego i nauczyciela mianowanego, który do dnia 1 września 2018 r. w trakcie odbywania stażu na kolejny stopień awansu zawodowego zmienił miejsce zatrudnienia i za okres dotychczas odbytego stażu otrzymał pozytywną ocenę dorobku zawodowego, ocena ta jest uwzględniana do oceny pracy dokonywanej po zakończeniu całego stażu.Dyrektor szkoły lub właściwy organ nadający stopień awansu zawodowego przeprowadza analizę formalnąwniosku o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego i dokumentacji.Jeżeli wniosek o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego lub dokumentacja,o której mowa wyżej, nie spełniają wymagań formalnych, dyrektor szkoły lub właściwy organ nadający stopień awansu zawodowego wskazuje szczegółowo stwierdzone braki i wzywa nauczyciela do ich usunięcia w terminie 14 dni wraz z pouczeniem, że nieusunięcie tych braków w terminie spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.Dyrektor szkoły lub właściwy organ nadający stopień awansu zawodowego powiadamia nauczyciela, który złożył wniosek o podjęcie odpowiednio postępowania kwalifikacyjnego lub egzaminacyjnego, o terminie i miejscu przeprowadzenia odpowiednio rozmowy kwalifikacyjnej, egzaminu lub rozmowy na co najmniej 14 dni przed datą posiedzenia komisji.Komisja kwalifikacyjna przeprowadza rozmowę kwalifikacyjną, podczas której nauczyciel stażysta ubiegającysię o awans na stopień nauczyciela kontraktowego:1) przedstawia sprawozdanie z realizacji planu rozwoju zawodowego;2) odpowiada na pytania członków komisji dotyczące wymagań określonych w rozporządzeniuKomisję kwalifikacyjną dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela kontraktowego powołuje dyrektor szkoły. W skład komisji wchodzą: 1) dyrektor (wicedyrektor), jako jej przewodniczący; 2) przewodniczący zespołu przedmiotowego (wychowawczego), a jeżeli zespół taki nie został w tej szkole powołany – nauczyciel mianowany lub dyplomowany zatrudniony w szkole, 3) opiekun stażu.Podstawa prawna postępowania, o którym mowa w pytaniu:
Załącznik do obwieszczenia Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 13 kwietnia 2018 r. (poz. 967) 1. USTAWA z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (ze zmianami sprzed 13.04.2018).2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 marca 2013 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Nauczyciel zatrudniony jest na czas nieokreślony w wymiarze 10/18 godz./tyg. (wynika to z siatki godzin) od 2.11.2011 przydzielono nauczanie indywidualne na rok szkolny 2011/2012, jak napisać w aneksie do umowy i wypłacić wynagrodzenie za nauczanie indywidualne do dnia 29.06.2011 czy do 31.08.2011
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Czy organ prowadzący inny niż jst- stowarzyszenie prowadzący szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej przedstawia arkusz organizacyjny do zaopiniowania przez Kuratorium Oświaty? Czy dyrektor niepublicznej szkoły podstawowej o uprawnieniach szkoły publicznej występuje do zakładowych organizacji związkowych o wydanie opinii dotyczącej arkusza organizacji?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jak wyliczyć godziny ponadwymiarowe nauczyciela (wymiar obowiązkowy 25 + 4,5 ponadwymiarowe) jeżeli w tygodniu występuje dzień ustawowo wolny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jakie procedury powinna wszcząć szkoła ponadgimnazjalna względem ucznia i jego rodziców w przypadku gdy uczeń ma ciągle nieobecności w szkole?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- W statucie szkoły zawarte są zasady udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej i wymienione zajęcia w ramach tej pomocy. Nie ma jednak nic o zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Czy w związku z tym można ucznia objąć taką formą pomocy?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe