Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem publicznego przedszkola prowadzonego przez osobę prawną. Mam pytanie dotyczące organizacji zajęć logopedycznych. Czy obowiązuje mnie organizacja bezpłatnych zajęć dla wszystkich dzieci które posiadają jakąkolwiek opinie (nawet od logopedy) czy tylko dla tych dzieci które posiadają opinie/orzeczenie z Poradni psychologiczno-pedagogicznej? Na jakiej podstawie organizuje bezpłatne zajęcia?
Organizacja nieodpłatnych zajęć specjalistycznych (np. logopedycznych) w publicznym przedszkolu jest obowiązkowa dla dzieci z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego, gdy takie jest zalecenie poradni w danym orzeczeniu (art. 127 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe, Dz. U. z 2017 r., poz. 59). Ponadto publiczne przedszkole ma obowiązek organizowania bezpłatnej pomocy psychologiczno – pedagogicznej za zgodą rodziców, m.in. w zakresie zajęć specjalistycznych (w tym logopedycznych), których potrzebę prowadzenia dla poszczególnych uczniów potwierdza nie tylko opinia lub orzeczenie poradni psychologiczno – pedagogicznej, ale również (bez takiej opinii lub orzeczenia) może ją zdiagnozować rodzic ucznia, dyrektor przedszkola, wychowawca lub inny nauczyciel, asystent lub pomoc nauczyciela i inne podmioty wymienione w § 5 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach, Dz.U. z 2017 r., poz. 1591.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Symbole giloszy świadectw ukończenia zasadniczej szkoły zawodowej oraz obowiązującą podstawę prawną w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- 1. Jakie zmiany w statucie powinien wprowadzić dyrektor zespołu placówek kształcenia ustawicznego. Jesteśmy szkołą dla dorosłych kształcącą wyłącznie w systemie zaocznym. Posiadamy liceum ogólnokształcące, uzupełniające LO, szkoły policealne, zamierzamy też prowadzić kwalifikacyjne kursy zawodowe.
2. Zamierzamy prowadzić pomoc słuchaczom w zakresie doradztwa zawodowego. Jak ma brzmieć zmiana w statucie w tym zakresie?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgodnie z rozporządzeniem ministra edukacji narodowej z 5 października 2010 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego (Dz. U. nr 186, poz. 1245), dyrektorzy określają dodatkowe dni wolne od zajęć dydaktyczno-wychowawczych. Czy w tej puli są brane pod 3 dni egzaminów gimnazjalnych, 3 dni rekolekcji, 1 czerwca w tym roku również 24 czerwca 2011. Niektórzy dyrektorzy w obawie chyba żeby tego przywileju nie stracili porobili wolne 15.10, inni planują 22.12. Czy doprawdy to ma być taka dowolność czy zamysł tego rozporządzenia był troszkę inny?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o procedurę połączenia dwóch bibliotek w jedną w szkołach ponadgimnazjalnych znajdujących się w jednym budynku. Jedna biblioteka należy do liceum ogólnokształcącego, a z drugiej korzystają uczniowie zespołu szkół (technikum, liceum ogólnokształcące, zawodówka). Obie wymienione szkoły znajdują się w jednym budynku i podlegają pod jeden organ prowadzący, ale są odrębnymi szkołami ze swoją administracją oraz kadrą.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Zgłosiła się do nas, do klasy 1 liceum ogólnokształcącego dla dorosłych uczennica, która przez ostatnie 10 lat mieszkała we Włoszech. Ma skończona podstawówkę w Polsce i gimnazjum we Włoszech. W związku z tym nie ma oceny z języka polskiego. Czy musi nadrabiać różnice programowe i konieczne jest przyznanie jej dodatkowych godzin języka polskiego?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe