Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem dyrektorem w szkole podstawowej. W momencie startowania do konkursu byłam zatrudniona w niepełnym wymiarze godzin (11 h). Po objęciu funkcji dyrektora mam cały etat. Czy po zakończeniu kadencji dyrektora, chcąc wrócić na stanowisko nauczyciela, powinnam w arkuszu uwzględnić dla siebie 11 h, czy mogę przewidzieć etat?
Stosownie do art. 110 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2021 r., poz. 1082) arkusz organizacji szkoły i przedszkola określa szczegółową organizację nauczania, wychowania i opieki w danym roku szkolnym. Zgodnie z § 17 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r., poz. 502) arkusz organizacji szkoły określa imię, nazwisko, stopień awansu zawodowego i kwalifikacje poszczególnych nauczycieli oraz rodzaj prowadzonych przez nich zajęć i liczbę godzin tych zajęć.
W świetle powyższych przepisów arkusz organizacyjny jest dokumentem porządkującym pracę w szkole, który reguluje sytuację uczniów i nauczycieli. Dyrektor szkoły jest nauczycielem, któremu powierzono pełnienie funkcji kierowniczej. Dyrektor szkoły, jak każdy inny nauczyciel, może oczekiwać, że jeżeli istnieją warunki do zatrudnienia go w pełnym obowiązkowym wymiarze czasu pracy, to takie zatrudnienie uzyska. Nie ma zatem przeszkód ze strony prawnej, żeby przy sporządzeniu arkusza organizacyjnego na rok 2022/2023 dyrektor szkoły, któremu kończy się kadencja, przewidział dla siebie zatrudnienie w pełnym wymiarze. Fakt, że zatrudnienie przed powierzeniem funkcji dyrektora szkoły było zatrudnieniem niepełnym, nie powoduje, że po ustaniu kadencji także musi być to zatrudnienie w niepełnym wymiarze czasu pracy.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Jestem magistrem edukacji wczesnoszkolnej. Ukończyłam również podyplomowe studia z zakresu terapii pedagogicznej i zarządzanie oświatą. Czy z takimi kwalifikacjami mogę ubiegać się o stanowisko dyrektora zespołu szkół (skład: przedszkole, szkoła podstawowa i gimnazjum)?
- Mam pytanie dotyczące dalszej kwestii zajęć pozalekcyjnych. Czy rada rodziców może zawierać umowy zlecenia np. ze studentem, aby prowadził zajęcia płatne pozalekcyjne w szkole? ( student nie prowadzi działalności gospodarczej ani nie jest zatrudniony w żadnej innej instytucji). Dotyczy to zajęć komputerowych w pracowni komputerowej. Jest to dla mnie kłopotliwe, ponieważ udostępnianie sprzętu komputerowego dla osoby z zewnątrz wprawia mnie w obawę o to, ze może być uszkadzany. Przecież za mienie szkoły to ja odpowiadam. Za wynajem sali szkoła nie pobiera opłat, bo te zajęcia są dla uczniów tej szkoły. Jak wybrnąć z tego problemu? Tych zajęć pozalekcyjnych rodzice (zwłaszcza jeden rodzic) planują jeszcze więcej, może ma w tym własny interes, co z obserwacji jest prawdopodobne.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Czy można podpisać umowę z nauczycielem na czas nieokreślony, gdy raz ma 16/18 etatu, raz 10/18, czy 5/18? Jakie musi być zagwarantowane minimum zatrudnienia przy takiej formie zatrudnienia, czy ta forma jest możliwa? Proszę o podstawę prawną.
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o informację o warunkach zatrudnienia dla nauczyciela zatrudnionego na 2/18. Mam wątpliwość czy podać zapis: czas pracy nie może przekroczyć 40 godzin na tydzień (art. 42 ust.1 KN) w tym tygodniowy wymiar zajęć dydaktycznych (wychowawczych lub opiekuńczych)2/18 godz..
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- W jakich przypadkach można zastosować skrócony okres wypowiedzenia umowy o pracę?
Zatrudnianie (kodeks pracy) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe