Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jestem wicedyrektorem w szkole podstawowej. Mam powołanie na to stanowisko do końca sierpnia 2019 roku. Moja dyrektorka została odwołana ze stanowiska przez organ prowadzący z dniem 29 czerwca 2015 roku. Nie zostałam powołana na p.o. dyrektora wbrew obowiązującym przepisom. P.o została nauczycielka z mojej szkoły. W związku z tym, że odwołana dyrektorka przebywa na zwolnieniu lekarskim. Pani p.o w porozumieniu z organem prowadzącym zarządziła inwentaryzację, przejęła majątek szkoły... no i wymieniła zamki do wszystkich wejść szkolnych. Sporządziła rejestr kluczy. Jako wicedyrektor nie otrzymałam żadnych kluczy, nawet do sekretariatu szkoły. Zaistniała sytuacja i brak zaufania do pełniącej obowiązku dyrektora spowodowały, że zamknęłam swój gabinet na klucz i jako jedyna jestem w posiadaniu w/w kluczy. Pani p.o bardzo na mnie naciska, żebym udostępniła jej klucze do mojego gabinetu, nie wiem w jakim celu. Za rzeczy/dokumentację zgromadzone w gabinecie materialnie odpowiadam ja, zwyczajnie boję się żeby ktoś nie wszedł do mojego gabinetu pod moją nieobecność, a co gorsza żeby mi nie podrzucił czegoś negatywnego na moje stanowisko pracy. Czy mam obowiązek udostępnić pani p.o. klucze do mojego gabinetu? Jeśli tak-jak się zabezpieczyć pod względem formalnym, żeby ewentualne przekazanie kluczy nie zostało wykorzystane przeciwko mnie? Myślałam o spisaniu oświadczenia obu stron i zamieszczeniu wykazu rzeczy znajdujących się w gabinecie. Sama nie wiem jak to rozegrać. Wiem, że u Państwa zawsze można uzyskać fachową pomoc. Proszę o wskazanie mi drogi prawnej w celu wyjaśnienia mojej sytuacji. Serdecznie dziękuję.
Osoba pełniąca obowiązki dyrektora publicznej jednostki oświatowej zajmuje najwyższe stanowisko w szkole, kieruje nią, a dodatkowo wykonuje czynności pracodawcy wobec wszystkich zatrudnionych w szkole nauczycieli, w tym także wicedyrektora. W ramach tych kompetencji ma prawo wstępu do wszystkich pomieszczeń znajdujących się na terenie szkoły i może mieć do nich dostęp podyktowany chociażby potrzebą ustalenia stanu mienia szkolnego, jego ochrony, zbadania przestrzegania przepisów – np. bhp, czy skontrolowania wykonywania obowiązków przez wicedyrektora. P.o. dyrektora może domagać się udostępnienia klucza do gabinetu wicedyrektora, nie jest to bowiem pomieszczenie prywatne. Ewentualny wstęp p.o. dyrektora do gabinetu wicedyrektora musi szanować prywatność i dobra osobiste wicedyrektora.
W związku z obawami o „podrzucenie” czegoś, można zaproponować p.o. dyrektora sporządzenie protokołu zawierającego wykaz rzeczy znajdujących się w gabinecie wicedyrektora, jednak p.o. dyrektora może, ale nie musi go podpisać – tylko na zasadzie dobrowolności. Wicedyrektor może sporządzić taki wykaz na własny użytek z tym, że warto, aby spis odbył się w obecności innej osoby (świadka), którą można poprosić o jego podpisanie zwłaszcza w sytuacji, gdy wykazu nie będzie chciała podpisać p.o. dyrektora.
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Czy nad działaniami ZFŚS powinna czuwać Komisja Socjalna? Czy zachodzi konieczność jej powołania w szkole podstawowej, która zatrudnia niewielu pracowników ( do 15 osób)? Jakie dokumenty powinny jej pracę regulować?
- Proszę o pomoc w związku z dokumentacją i organizacją kształcenia ucznia z niepełnosprawnością w stopniu umiarkowanym, który uczęszcza do klasy integracyjnej w szkole ogólnodostępnej. Jak powinna wyglądać dokumentacja dla takiego ucznia? (oprócz IPET i WOPFU) co powinno znaleźć się w IPET?
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o regulamin zielonej szkoły- wyjazd 2 dni oraz o wzory dokumentów które powinny był wypełnione przed wyjazdem łącznie z wzorem zgody od rodziców na wyjazd. Dla szkoły podstawowej kl. IV oraz informację o liczbie opiekunów- wyjazd autokarem na dwa dni
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Czy możemy się spodziewać, że zostanie zaktualizowany ,,Arkusz kontrolny aktualności zapisów w statucie szkoły"? Dokument zamieszczony na portalu jest datowany na 2015 r.
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Do szkoły wpłynął wniosek rodziców o zezwolenie na spełnianie obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2020/2021 poza szkołą. Mam pytanie,czy potrzebna jest opinia poradni?
Czy mogę Państwa prosić o procedury organizowania (realizowania) nauki poza szkołą i wzory potrzebnych dokumentów. Z
Prawo wewnątrzszkolne (regulaminy, procedury) Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe