Dokumentacja dyrektora
Placówki oświatowe
Plany pracy
Kalendarz
Nadzór pedagogiczny
- Plany nadzoru pedagogicznego 2023/2024
- Wzory dokumentów kontrolnych 2023/2024
- Sprawozdania z realizacji planu nadzoru pedagogicznego 2022/2023
Kontrola i wspomaganie
Zarządzanie placówką
- Statuty, koncepcje pracy, uchwały
- Ochrona danych osobowych
- Procedury, regulaminy, wnioski
- Wypadki w placówkach, bezpieczeństwo
- Finanse i majątek
Zarządzanie kadrą
- Dokumentacja kadrowa
- Awans zawodowy
- Ocena pracy nauczyciela
- Działalność zespołów przedmiotowych i zadaniowych
- Konkurs na dyrektora
Kontrola zarządcza
- Kontrola zarządcza w pigułce
- Standardy grupy A
- Standardy grupy B
- Standardy grupy C
- Standardy grupy D
- Standardy grupy E
Dydaktyka
SZKOLENIA WIDEO
NIEZBĘDNIK PRAWNY
PORADA PRAWNA
Jesteśmy szkołą ogólnodostępną bez klas integracyjnych. W przyszłym roku szkolnym kiedy doją uczniowie z innych miejscowości klasa IV będzie liczyła 30 uczniów w tym 3 uczniów będzie posiadało orzeczenie o niepełnosprawności i 1 o niepełnosprawności sprzężonej. Jakie są możliwości i jakie warunku musi spełnić szkoła aby utworzyć klasę integracyjną?
Utworzenie oddziału integracyjnego wymaga spełnienia w szczególności następujących warunków:
1) liczba dzieci w oddziale integracyjnym w szkole ogólnodostępnej nie może wynosić więcej niż 20, w tym nie więcej niż 5 uczniów niepełnosprawnych (liczba uczniów niepełnosprawnych w oddziale może być wyższa od określonej, w przypadku gdy uczeń uczęszczający do tego oddziału uzyska orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane z uwagi na niepełnosprawność w trakcie roku szkolnego),
2) doboru uczniów do oddziału integracyjnego dokonuje dyrektor szkoły za zgodą ich rodziców, z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów, w tym uczniów niepełnosprawnych,
3) zapewnienia realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego,
4) zapewnienia warunków do nauki, w tym sprzętu specjalistycznego i środków dydaktycznych, odpowiednich do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczniów
5) zapewnienia realizacji zajęć specjalistycznych, o których mowa w przepisach rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017r.w sprawie zasad organizacji i pomocy psychologiczno – pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ( Dz.U. z 2017r. poz.1591) oraz innych zajęć odpowiednich ze względu na indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne oraz możliwości psychofizyczne uczniów, w szczególności zajęcia rewalidacyjne, resocjalizacyjne i socjoterapeutyczne,
6) zapewnienia integracji uczniów ze środowiskiem rówieśniczym, w tym z uczniami pełnosprawnymi;
7) przygotowanie uczniów do samodzielności w życiu dorosłym,
8) opracowania IPET – u dla każdego niepełnosprawnego ucznia, zgodnie z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych (…),
9) zatrudnienia dodatkowo nauczyciela posiadającego kwalifikacje z zakresu pedagogiki specjalnej w celu współorganizowania kształcenia integracyjnego, z uwzględnieniem realizacji zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego.
Zamiar utworzenia oddziału integracyjnego w ogólnodostępnej szkole podstawowej należy skonsultować z organem prowadzącym, w okresie poprzedzającym prace nad arkuszem organizacji szkoły na rok szkolny 2018/2019.
Podstawy prawne:
1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz.U. z 2017r. poz. 649).
2. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym (Dz.U. z 2017r. poz.1578).
Jeśli napotkaliście Państwo na podobny problem i chcielibyście uzyskać indywidualną poradę ekspercką - prosimy o zadanie pytania ekspertom.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 r. w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i publicznych przedszkoli.
- Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym
Jeśli chcecie Państwo w nieograniczonym stopniu korzystać z indywidualnych
porad prawnych dostosowanych do potrzeb placówki prosimy o wykupienie
abonamentu.
Gwarantujemy zgodność z obowiązującymi
przepisami prawa.
PODOBNE PROBLEMY
- Gdzie mogę znaleźć zapis mówiący, że godziny zajęć terapii dla dzieci z orzeczeniem nie mogą być realizowane w godzinach z podstawy programowej?
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o poradę prawną dotycząca dwóch kwestii:
1. Czy nauczyciel, który posiada wyższe wykształcenie magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym w dziedzinie nie związanej z informatyką, a posiada studia podyplomowe dające dodatkowe kwalifikacje z informatyki może uczyć przedmiotów zawodowych informatycznych w technikum informatycznym.
2. Czy nauczyciel posiadający wykształcenie wyższe zawodowe( inżynier automatyki i robotyki) z przygotowaniem pedagogicznym i studia podyplomowe z informatyki może również wykładać przedmioty zawodowe informatyczne w technikum informatycznym. Nadmieniam, że w 2006r. wizytator wyraził zgodę, aby nauczyciel mógł uczyć przedmiotów informatycznych w Liceum Profilowanym, uznając kwalifikacje nauczyciela za zbliżone.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Dzień dobry,
w jaki sposób można ukarać nauczyciela, który okłamał dyrekcję, był w posiadaniu sprzętu (laptop) bez wiedzy i zgody dyrekcji (brak umowy użyczenia sprzętu). Nauczyciel pytany czy posiada laptop na samym początku powiedział, że nie. Twierdził, że zostawił go w sekretariacie. Nikt tego faktu nie potwierdził. Sprawa została zgłoszona na policję jako zaginięcie sprzętu. Po 3 dniach od zgłoszenia sprawy na policję nauczyciel zwrócił sprzęt. Laptop okazało się, że był w domu nauczyciela, sprzęt został sformatowany, wgrany inny system niż był. Usunięto również Microsoft Office, który był wgrany na laptopie. Z laptopa zostały również usunięte dokumenty nauczycieli, którzy korzystali na co dzień podczas zajęć. Policja odmówiła ukarania nauczyciela, ponieważ czyn nie zawiera znamion wykroczenia. W związku z tym jak można ukarać nauczyciela za zaistniałą sytuację? Proszę o niepublikowanie pytania.
pozdrawiam serdecznie
dyrektor szkoły
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Proszę o podstawę prawną do tworzenia i uchwalania przez Radę Pedagogiczną szkoły podstawowej i przedszkola Koncepcji pracy obu tych placówek.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Jako dyrektor oraz organ prowadzący przedszkole niepubliczne zwracam się z zapytaniem jakich nauczycieli specjalistów powinnam zatrudnić od września 2022 r. i w jakim wymiarze godzin oraz jaką formę zatrudnienia powinnam wybrać mając 75 wychowanków? Czy z podanego przez ustawodawcę katalogu mam wybrać jednego dowolnego specjalistę czy kilku? Na chwilę obecną jest zatrudniony logopeda w wymiarze 4 godzin tygodniowo na umowę zlecenie. Wszyscy pozostali nauczyciele są zatrudni z Kodeksu pracy w wymiarze 40 godzin tygodniowo.
Prawo oświatowe Przeczytaj odpowiedź
- Komunikaty z Ministerstwa Edukacji Narodowej i Kuratorium Oświaty!
- Porady i opinie ekspertów.
- Nowe narzędzia dla dyrektorów placówek oświatowych.
- Bieżące informacje prasowe